سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواپیمای مالزیایی، محور مکالمات پوتین با سران کشور‌های اروپایی

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در گفتگو با سران فرانسه، آلمان ، هلند ، انگلیس و استرالیا بر ضرورت اجرای تحقیقاتی بین‌المللی و واقع‌گرایانه تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه شب گذشته در مکالمه تلفنی با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهورفرانسه بر اهمیت ضرورت انجام تحقیقاتی بین‌المللی و واقع‌گرایانه درباره سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین، در سریعترین زمان ممکن تأکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی دوطرف بر ضرورت اجرای اقدام روسیه در رابطه با وجود ناظران بین‌المللی در پست‌های بازرسی روسیه، در مرزهای این کشور با اوکراین تأکید کردند.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که در این گفتگو دو طرف بر اهمیت انجام تحقیقاتی بین المللی ، واقع‌گرایانه  و همه جانبه از سوی سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری(ایکائو)  درباره شرایط سقوط هواپیمای شرکت "مالزی ایرلاین" در استان دونتسک تأکید کردند.

هچنین رئیس جمهوری روسیه و فرانسه از ضرورت آتش بس در جنوب شرق اوکراین در سریع ترین زمان ممکن به عنوان شرط لازم برای تأمین امنیت کاری کارشناسان بین‌المللی در مکان سقوط هواپیما  سخن گفتند.

همچنین در تماس تلفنی شب گذشته رئیس جمهوری روسیه با آنگلامرکل صدراعظم آلمان، ، دوطرف بر اهمیت تأمین امنیت شرایط لازم برای اجرای تحقیقات مستقل، بین المللی و واقع‌گرایانه درباره سقوط هواپیمای مالزیایی از جانب طرفین درگیر در بحران اوکراین تأکید کردند و  از ضرورت تضمین امنیت کاری کارشناسان در هنگام انجام کار در مکان قوع حادثه سخن گفتند.

همچنین "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان باردیگر از پوتین خواست تا از نفوذ خود در میان هواداران استقلال طلبی در اوکراین استفاده کند تا نشست مستقیمی با گروه تماس اوکراین که شامل نمایندگانی از اوکراین، روسیه وسازمان امنیتوهمکاری اروپا هواداران استقلال طلبی در اوکراین است، برگزار شود.

در گفتگوی تلفنی پوتین با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز، پوتین خواستار نتیجه گیری سریع درباره شرایط سقوط هواپیمای مالزیایی پیش از پایان یافتن تحقیقات بین المللی شد.

پوتین تأکید نمود که روسیه آماده است تا کمک هایی برای ساماندهی وبرگزاری تحقیقاتی بین‌المللی درباره این حادثه ارائه دهد.

همچنین در گفتگوی تلفنی پوتین با "مارک روته" نخست وزیر هلند درباره سقوط هواپیمای مالزی دوطرف بر ضرورت تضمین ورود کارشناسان بین المللی به مکان حادثه وآتش بس در شرق اوکراین و در مکان حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

 همچنین رئیس جمهوری روسیه و تونی "ابوت نخست" وزیر استرالیا روز گذشته توافق کردند تا به منظور ایجاد شرایط لازم برای کار کارشناسان سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ایکائو) که در تحقیقات پیرامون سقوط هواپیمای مالزی فعالیت‌ دارند، همکاری نمایند.

انتهای پیام/   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.