غلامرضا طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: هر چند تعاون مبنای اقتصادی دارد اما گسترش آن در سطح جامعه نیازمند اقدامات اساسی فرهنگی است.
وی ادامه داد: در سراسر دنیا تبلیغ از ابزار اساسی توسعه تعاونیها است اما در ایران توجه چندانی به تبلیغ تعاونیهای موفق نمیشود.
این کارشناس با بیان این که تعاون برای توسعه نیازمند اقدامات قانونی است تصریح کرد: تعاون برای توسعه نیازمند اقدامات قانونی است به همین منظور ابتدا باید قوانین موجود در تعاونیها اصلاح شود و در صورت لزوم قوانین لازم وضع شود.
وی با بیان این که متولیان بخش تعاون باید با هم تعامل داشته باشند گفت: به دلیل عدم وجود متولی واحد برای ساماندهی به امر تعاونیها بخش نگری در تعاونیها رواج یافته که در علاج حل این مشکل رفع موانع ساختاری در مدیریت تعاونیهاست.
طاهری اضافه کرد: قرارگیری افراد خلاق در کنار افراد با تجربه در تعاونیها، ایجاد تعاونیهای نوع جدید در سایه نوسازی تعاونیهای قدیمی توانمندسازی تعاونیهای نیمه راکد از جمله موارد مورد نیاز تقویت تعاونیهاست.
وی در پایان گفت: تعاون در صورت حضور اصولی در اقتصاد سدی قوی در برابر دلالان به ویژه در حوزه مسکن و کشاورزی است.
انتهای پیام/