سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وضعیت زنبورداری در زنجان

با ايجاد زمينه هاي آموزشي مناسب و حمايت مالي از اين صنعت می توان در زمينه ايجاد اشتغال پايدار گام هاي مناسبي برداشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استان زنجان يكي از مناطقي است كه داراي دو نوع آب و هوا مي باشد ، يكي منطقه طارم كه داراي آب و هواي گرم و معتدل است و براي زمستان گذراني استفاده مي شود و مابقي مناطق استان كه جهت پرورش زنبور و توليد عسل در طول سال از آن استفاده مي شود که در این میان رتبه زنجان در توليد عسل در سطح استان مقام نخست می باشد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان زنجان با اشاره به اینکه زنجان داراي 29 هزارو 949كلني زنبور عسل مي باشد گفت :كه از اين تعداد 29490 كندوي مدرن و 459 كندوي سنتي (بومي) هستند.

موسوی افزود :در مجموع از اين تعداد كندو 207348 كيلوگرم عسل استحصال شده كه سهم كندوهاي مدرن 206430 و كندوهاي بومي 918 كيلو گرم مي باشد و شاغلين فعال در اين بخش 577 نفر هستند كه 121 نفربعنوان شغل اصلي و مابقي بعنوان شغل دوم مشغول فعاليت در اين عرصه توليد هستند.

وی خاطر نشان کرد :با توجه به مصرف سرانه عسل در كشور مصرف شهرستان زنجان 405 تن بوده و با توجه به توليد شهرستان در سال 92 كه حدود 210 تن بوده كه در مجموع 195 تن كمبود توليد عسل در زنجان محسوس مي باشد كه از طريق ساير شهرستانها و استانهاي همجوار تامين مي گردد.



برچسب ها: وضعیت ، زنبور داری ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.