سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

نگهداری افزون بر 6هزار هکتار از نخلستان های فارس

مرحله نگهداری بیش از 6 هزار هکتار از نخلستان های کازرون فارس انجام شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: دو مرحله از مراحل نگهداری شامل "رد کردن" و آرایش 6 هزار و 486 هکتار از نخلستان های این شهرستان به انجام رسید.

عبدالصاحب قائمی ادامه داد: هنگامی که خوشه های درختان نخل سنگین می شوند برای جلوگیری از شکسته شدن خوشه ها که در اصطلاح محلی به آن " پنگ" می گویند و همچنین برای افزایش بار محصول ، خوشه ها را با ترتیبی خاص بر روی شاخه های نخل قرار می دهند و نخلداران این عمل را " رد کردن" می نامند.

وی افزود: همچنین نخلداران ، بریدن شاخه های اضافی و یا خشک درختان نخل را اصطلاحا آرایش کردن می نامند.

قائمی بیان کرد: مراحل آماده شدن درختان نخل تا زمان ثمردهی آنها شامل سه مرحله است ، مرحله نخست آن گرده افشانی یا لقاح است که از ابتدا تا انتهای فروردین ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ادامه داد: مرحله دوم ، رد کردن و آرایش است و این مرحله از اوایل اردبهشت آغاز می شود و تا پایان تیر ادامه دارد و مرحله سوم برداشت رطب است که از شهریور شروع می شود.

قائمی گفت: هم اینک شش هزار و 486 هکتار نخلستان در شهرستان کازرون وجود دارد که از این میزان بیش از چهار هزار و 500 هکتار آن به بخش خشت وکنار تخته وکمارج تعلق دارد و این بخش عمده ترین منطقه تولید خرما دراین شهرستان است .

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.