سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

کرمانشاه اولین استان غرب کشور صاحب پارک علم و فناوری شد

رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به طرح ایجاد 378 کسب و کار جدید در استان کرمانشاه توسط پارک علم وفناوری، خواستار حمایت استانداری و سایر مسئولین استان برای تحقق این طرح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ،  بهروز بادکو درنشستی که برای بررسی طرح ایجاد 378 کسب و کار جدید توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه با حضور معاون برنامه ریزی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: قرار است این کسب و کارها خوشه پذیر باشند و حدود 1141 نفر از فارغ التحصیلان راجذب بازار کار کنند.

 وی اعتبار مورد نیاز برای تحقق این طرح را حدود 13 میلیارد تومان عنوان کرد.

 بادکو با بیان اینکه این تعداد کسب و کار در بخش های مختلفی ایجاد خواهد شد، کشاورزی و صنایع غذایی را از جمله این بخش ها دانست و ادامه داد: در این بخش 108 واحد با 300 نفر فارغ التحصیل مشغول به کار خواهند شد.

وی حمایت برای راه اندازی دفتر در اقلیم کردستان، ایجاد مراکز رشد در سایر شهرستان های استان، کمک به تامین اعتبار صندوق پژوهش و فناوری، مساعدت برای تجدید قرارداد ساختمان های مراکز رشد، کمک برای تکمیل فاز اول برج در دست احداث و ... را از ملزومات تحقق 378 کسب و کار جدید دانست که نیازمند همکاری همه بخش ها است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس افق 1404 باید 50 هزار شرکت دانش بنیان موفق در ایران داشته باشیم، سهم کرمانشاه از این تعداد را 1200 شرکت عنوان کرد.

به گفته این مسئول کرمانشاه اولین استان غرب کشور بود که صاحب پارک علم و فناوری شد و هم اکنون هفت مرکز رشد و دو مرکز رشد دانشگاه رازی و دانشگاه علوم پزشکی در چارچوب آن فعالیت دارند.

بادکو تعداد شرکت های موجود در بخش پیش رشد، رشد و پارک علم و فناوری کرمانشاه را 214 شرکت عنوان کرد و گفت: تا کنون 78 شرکت موفق و 34 شرکت ناموفق نیز از پارک خارج شده اند.

وی ارتقاء سطح فناوری استان به رتبه اول کشور، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با 600 میلیون تومان سرمایه، ایجاد دبیرخانه کمیته طرح های دانش ینیان، برگزاری جشنواره منطقه ای فن آفرینی زاگرس و همایش های نقش پارک علم و فناوری در توسعه استان، ایجاد دفتر کارگزاری صدور خدمات دانش بنیان به عراق برای کل کشور، تاسیس مراکز نوآوری و خلاقیت، انتخاب به عنوان مرجع منطقه ای مالیکت فکری و ... را از مهمترین دستاوردها در این مدت برشمرد.

به گفته این مسئول ایجاد منطقه ویژه فناوری، ایجاد پارک علمی کودکان، احداث سایت 50 هکتاری جهت فعالیت های کارگاهی، ایجاد تکنوبازار، ایجاد مجتمع کشت و صنعت گایاهان دارویی، راه اندازی مجمع خیرین فناوری استان، خرید محصولات دانش بنیان و ... از دیگر اقدامات در دست انجام است که تاسیس و توسعه مراکز رشد با ایجاد و سازماندهی 378کسب و کار در فضای استان مهمترین آنها است./ب

 

برچسب ها: کرمانشاه ، پارک ، علم ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.