سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مجله آفریقا "ی شبکه سحر سفر اولاند به آفریقا را بررسی می‌کند

برنامه زنده و گفت و گو محور "مجله آفریقا" که از سیمای فرانسوی شبکه سحر پخش می‌شود، این هفته به حواشی سفر رئیس جمهور فرانسه به سه کشور آفریقایی خواهد پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، برنامه گفت و گو محور " مجله آفریقا " به تهیه کنندگی جلیل مقدادی که به موضوعات روز قاره آفریقا می پردازد، این هفته سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به سه کشور آفریقایی را زیر ذره بین خود دارد.
 
این برنامه که موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مرتبط با قاره آفریقا را بررسی می کند، در این برنامه و پس از پایان سفر فرانسوا اولاند به سه کشور آفریقایی با حضور جعفر قنادباشی به عنوان کارشناس، جوانب و اثرات این سفر را به بحث می گذارد.
 
محورهای اصلی این برنامه که در گفت و گوی لیلا مظهری مجری برنامه با قنادباشی بدانها پاسخ گفته خواهد شد، عبارت اند از: اولاند در آفریقا به دنبال همکاری است یا تثبیت جایگاه نظامی؟، آیا روابط سیاسی و اقتصادی فرانسه در دولت های قبلی و کنونی تفاوت کرده است؟، آیا نبرد با تروریسم بهانه ای ابدی برای توسعه طلبی های غرب در آفریقاست؟، چرا در حالی که بحران داخلی در مالی هنوز ادامه دارد، اولاند از پایان آن سخن می گوید؟، هدف از نقشه جدید فرانسه برای غرب آفریقا چیست؟ و ...
 
" مجله آفریقا " شامل بخش های مختلفی است که از میان آنها می توان به پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری با کارشناس و پخش وله اشاره کرد. لیلا مظهری به عنوان مجری با کارشناس برنامه به گفت و گو می پردازد. احمد نخستین مترجم همزمان این برنامه زنده است و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی تدوینگر برنامه " مجله آفریقا " هستند.
 
برنامه زنده " مجله آفریقا " سه شنبه 31 تیر از ساعت 11:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر برای مخاطبان فرانسوی زبان شبکه برونمرزی سحر پخش خواهد شد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.