سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

صادرات کالاهای تجار کرمانشاهی از جنوب کشور به عراق

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به صادرات کالاهای تجار کرمانشاهی از جنوب کشور به عراق گفت: کالاهای عربستان و بخشی از کالاهای ترکیه در استان‌های جنوبی عراق به ‌دلیل حمایت‌های این کشورها از گروه‌های تروریستی تحریم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، کیوان کاشفی از کاهش آمار صادرات از طریق استان کرمانشاه به کشور عراق طی ماه‌های اخیر خبر داد.

وی تحولات ماه‌های اخیر در عراق و فعالیت گروه‌های تروریستی که عمدتاً موجب ناامنی در استان‌های میانی این کشور شده را علت اصلی کاهش بخشی از صادرات استان کرمانشاه به عراق عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بخش عمده‌ای از  صادرات کالااز مرزهای پرویزخان و خسروی به سمت استان‌های میانی عراق و بغداد با کاهش مواجه شده است.

کاشفی بیان داشت : حوادث فوق از یک طرف و افزایش قیمت حمل و نقل از طرف دیگر تهدیداتی جدی را پیش روی صادرات استان کرمانشاه قرار داده و همه این عوامل موجب کاهش آمار صادرات استان شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که حوادث عراق در آینده نزدیک تمام و آرامش به منطقه بازگردد، گفت: اقداماتی از طرف اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برای سوق دادن صادرات به مرزهای جنوبی کشور از جمله مهران و شلمچه صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: با مسئولان مرزهای مهران و شلمچه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا مساعدت بیشتری برای ادامه فعالیت بازرگانان و تجار کرمانشاهی از طریق این مرزها انجام بدهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: برنامه‌ریزی‌هایی با اداره‌کل گمرکات استان کرمانشاه انجام شده که مکانی در حوالی شهر کرمانشاه در محور اسلام‌آباد غرب به کرمانشاه را تعریف کنند تا کالاهای تجار کرمانشاهی از آن‌جا به‌صورت اظهار شده به دیگر استان‌ها صادر شود.

به گفته کاشفی، اظهار کالاهای صادراتی در گمرکات استان موجب اظهار آن‌ها در گمرکات دیگر به عنوان سایر کالاها می‌شود که این امر کاهش رفت و آمد تجار کرمانشاهی، عدم تشریفات و معطل شدن کالاهای استان در مرزهای فوق را در پی  خواهد داشت/س.

برچسب ها: صادرات ، کالا ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.