سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

برداشت ۲ هزار تن محصول نخود در شهرستان بروجرد

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: پیش بینی می‌شود در پایان برداشت محصول نخود از سطح ۲ هزار و ۵۳۱ هکتار مزارع آبی و دیم بروجرد، ۲ هزار و ۲۹۳ تن محصول نخود برداشت شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ رضا امینی افزود: در شهرستان بروجرد به دلیل دارا بودن آب وهای مناسب، کشاورزی از رونق خوبی به ویژه در فصل تاستان برخورداراست و این شهرستان دارای 60 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است.
وی افزود: یک سوم جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی فعال هستند که اعتبارات ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی بروجرد 800 میلیارد تومان است که از این میزان 250 میلیارد تومان در بخش زراعت ، در بخش کشاورزی 150 میلیارد تومان و 400 میلیارد تومان نیز در بخش دامپروری است.
رئیس جهاد کشاوزی بروجرد بیان کرد: کار برداشت نخود از نیمه تیرماه در 51 هکتار از اراضی زیر کشت نخود آبی و 2 هزار و 480 هکتار نخود دیم در بروجرد آغاز شده و تا مردادماه ادامه دارد که پیش بینی می شود کار برداشت نخود دیم یک هزار و 200 کیلو گرم در هکتار باشد.
وی گفت: پیش بینی می شود در پایان برداشت محصول نخود از سطح 2 هزار و 531 هکتار مزارع آبی و دیم بروجرد، 2 هزار و 293 تن محصول نخود برداشت شود که در مقایسه با مشابه سال زراعی گذشته تغییرچندانی نداشته است./س
 
برچسب ها: برداشت ، محصول ، نخود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.