سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تولید بیش از ۱۰۰۰ تن گوشت سفید و قرمز در آشتیان استان مرکزی

رئیس شبکه دامپزشکی آشتیان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده در ۳ ماهه نخست امسال مقدار ۱۲۵۰ تن گوشت سفید و قرمز توسط شبکه دامپزشکی شهرستان آشتیان تولید شده است.

حبیب اسحقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با اشاره به نظارت بر بهداشت تامین فرآورده‌های خام دامی سالم و نظارت نظارت بر بهداشت یکی از مهم ترین وظایف دامپزشکی محسوب می شود که توسط این شبکه انجام می شود.

وی افزود: بر اساس این اهمیت در 3ماهه نخست امسال تعداد 406 مورد بازدید از مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید و همین طور مواد لبنی و ایستگاه های جمع آوری شیر صورت گرفته است که در نهایت به معدوم شدن مقدار 66کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف منتهی شد.

مدیرشبکه دامپزشکی آشتیان تصریح کرد: یکی از نتایج مهم بازدید ها افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی شبکه دامپزشکی است که می تواند سلامت شهروندان را تضمین کند.

اسحقی با اشاره به محصولات تولیدی شبکه دامپزشکی گفت: مقدار 1 هزارو 500 کیلوگرم عسل، 200 هزار کیلوگرم تخم مرغ و 1 هزارو 250 تن گوشت سفید و قرمز فرآورده های لبنی است که با نظارت دامپزشکی در این سه ماه تولید شده است و تعداد 6 مورد بازدید کارشناسی از مراکز تولید عسل صورت گرفته است.

وی افزود: در سطح شهرستان آشتیان تعداد 28 واحد مرغداری گوشتی و 3 مزرعه مرغ تخم گذار وجود دارد که سالانه قسمتی از مرغ گوشتی و تخم مرغ این شهرستان را تامین می کند

مدیر شبکه دامپزشکی آشتیان تصریح کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان توانسته است در این مدت 3ماهه میزان 246 هزارو 360 قطعه مراحل جوجه ریزی را در مزارع طیور گوشتی و مرغ تخمی داشته باشد.

اسحقی با اشاره به موارد بازدید شده از مراکز طیور گوشتی و مرغ تخمی گفت: تعداد موارد بازدید از این مراکز در سه ماه نخست امسال تعداد 29 مورد بوده و کارشناسی های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای تامین سلامت دام ها نیز در این مدت بیش از 69 هزارو 600 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های دامی مایه کوبی شده اند که بیماری های احتمالی دام ها از بین رود.

مدیرشبکه دامپزشکی آشتیان تصریح کرد: میزان کشتار انجام شده در 3 ماهه نخست امسال 765 راس دام سبک و سنگین بوده است که از این بین 2 راس آن به عنوان لاشه غیر بهداشتی که وزنی معادل با 85 کیلوگرم، 128 عدد کبد و 119 عدد ریه غیر قابل مصرف است معدوم شده است./س
 
برچسب ها: تولید ، گوشت ، قرمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.