سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

اتخاذ مدیریت علمی آب در برهه کنونی

فرماندار شهرستان فیروزکوه بر اتخاذ مدیریت علمی آب در برهه کنونی تاکید کرد.

ابوالقاسم مهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن سطح دانش بشری در‌ این خصوص و از طرفی کاهش بارندگی ‌ها در دهه اخیر این امر ما را بر ‌این داشت تا تصمیمات بهتری را در ‌این زمینه اتخاذ و وضع موجود را درست مدیریت کنیم.

وی با اشاره به ‌اینکه بحث آب در فیروزکوه و دماوند بسیار حائز اهمیت است و باید با نیروی انسانی کارآمد بتوانیم ماموریت‌ ها را به درستی انجام دهیم، افزود: آب ماده حیاتی و حائز اهمیت برای بشر و زیست بشر بوده؛ از این رو، بحث آب موضوع ویژه ‌ای است.

مهری با بیان لزوم دقت در نحوه مصرف آب و کنار گذاشتن روش ‌های سنتی افزود: حتی بزرگان دین هم برای وضو گرفتن در مصرف آب بسیار دقت می ‌کردند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این امر ما را به ‌این باور می ‌رساند که هم از نظر اعتقادی، قانونی، اجتماعی و هم برای‌ اینکه بتوانیم به زندگی بلندمدت با آسودگی خاطر بیندیشیم و همچنین برای حفظ حیات بشری باید توجه ویژه‌ ای را در مصرف آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب به لحاظ فرهنگ ‌سازی رسالت سنگینی بر عهده دارد که باید برای جامعه هدف تلاش مضاعفی داشته باشد.

مهری با تاکید و دعوت عموم به صرفه ‌جویی و مصرف بهینه آب افزود: چه در مصارف صنعتی و چه در مصارف آب شرب و کشاورزی باید نحوه صحیح مصرف آب را رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در جامعه ‌ای که ما مسئولان مکلف و موظف هستیم و باید بسنجیم در کدام قسمت از کار قرار داریم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم، پرداختن به مصرف بهینه آب نیز باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در هر جلسه از شورای حفاظت از منابع آب ضروری است تا بدانیم چه موضوعاتی را باید رصد و مدیریت کنیم تا بخش تولید، بهره ‌وری، زیست و زندگی بشر دچار آسیب نشود.

مهری افزود: از آنجایی که در هر بخش از امور، وظایف سازمانی و تشکیلاتی وجود دارد، لازم است تا وظایف در شاخص ‌های خود تقسیم ‌بندی شود و در حوزه حفاظت از امور آب وظایف خود را تهیه و تدوین کنیم/ س


برچسب ها: مدیریت ، علمی ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.