سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

لزوم جایگزینی آبیاری به شیوه نوین در کشاورزی

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری گفت: باید روش ‌های آبیاری سنتی را کنار بگذاریم و آبیاری به شیوه نوین را جایگزین کنیم.

پرویز گرشاسبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همچنین افراد نباید تنها به فکر آبادانی شهر و دیار خود باشند.

وی ادامه داد: مدیریت جامعی در نوع مصرف آب طی سال‌ها در کشور صورت نگرفته است و امروز باید در این عرصه قدم گذاشت.

گرشاسبی تصریح کرد: در سال‌های پر بارش به منابع آبخیزداری در کشور اهمیت داده نمی‌ شد؛ سیاست‌ های کلی تدوین نشد و در نوع مصرف آب هم مدیریتی صورت نگرفت.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد: اکنون در ‌این خصوص دچار مشکل شده ‌ایم؛ ولی امروز به دلیل کمبود منابع آب باید فرهنگ‌ سازی شود تا عزمی جدی را در مدیریت جهادی منابع آب به ‌کار گیریم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ ها و نهادها باید هماهنگ و همراه باشند و همکاری لازم را برای دستیابی و تدوین راهکارهای مناسب و رفع مشکلات داشته باشند و در احقاق ‌این مهم سنجیده‌ تر بیندیشیم.

گرشاسبی بر حفظ منابع آبخیزداری برای حفظ مراتع به عنوان نخستین گام در ‌این راستا تأکید کرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری افزود: کاهش مصرف و فرهنگ استفاده صحیح از آب و استفاده مجدد از هرز آب‌ها یا تأسیس و راه‌ اندازی سیستم تصفیه ‌خانه های فاضلاب می‌ تواند کمک کند تا بتوانیم سال ‌های بیشتری از آب سالم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: احیای مراتع و جلوگیری از تخریب جنگل‌ ها نیز از خشک شدن زود هنگام آب چشمه‌ ها و رودخانه‌ ها جلوگیری به عمل می‌ آورد/س.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.