سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنبال بحران اقتصادی؛

"بیکاری" گریبانگیر میلیون ها شهروند ایتالیایی

بحران اقتصادی به 13 میلیون شهروند ایتالیایی در حوزه اشتغال لطمه وارد کرده و موجب از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی تی ام نیوز، بر اساس مطالعات به عمل آمده، در سال 2013 میلادی از هر سه شهروند ایتالیایی در سن اشتغال، یک شهروند از نا امنی شغلی و بیکاری دچار لطمه شده است.

بر همین اساس، سیزده میلیون زن و مرد ایتالیایی دارای ثبات و امنیت شغلی نبوده، ساعت های کاری آنها کاهش یافته،‌ در جستجوی یافتن کار بوده، از محل کار خود اخراج شده و یا حتی بدتر از همه این موارد، به علت بحران اقتصادی، کار خود را از دست داده اند.

تعداد این افراد در مقایسه با سال 2008 میلادی سه میلیون و 900 هزار نفر و به میزان 42.6 درصد افزایش یافته است.

این پایگاه اینترنتی نوشت، در سال 2013 میلادی چهار میلیون و 200 هزار نفر از شهروندان ایتالیایی وارد سیستم حمایت های اجتماعی (اشتغال) شده اند که در مقایسه با سال 2008 میلادی یک میلیون و 500 هزار نفر و به میزان 57 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سه میلیون و صد هزار نفر از شهروندان ایتالیایی نیز به طور مستمر و فعالانه در جستجوی یافتن کار هستند که در مقایسه با سال 2008 میلادی یک میلیون و 400 هزار نفر و به میزان 83.8 درصد به میزان آنها افزوده شده است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه گزارش خود نوشته است، طی شش سال بحران اقتصادی در فاصله سال های 2008 تا 2013 میلادی، یک میلیون فرصت شغلی در ایتالیا از دست رفته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.