سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور محقق شد؛

طراحی و ساخت آجر فوق سبک آکوستیک‌

پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت آجر فوق سبک آکوستیک در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، یکی از آجرهای پر کاربرد در ساختمان سازی آجرهای توپر ‌می باشد که اگر در این نمونه تغییر و تحولاتی در وزن و میزان مقاومت انجام شود می‌توان آن را جایگزین محصولات سنتی نمود و از طرف دیگر بر مزیت‌های ایمنی ساختمان‌ها افزود، با کاربرد این نوع آجر در ساختمان سازی مشکل مقاومت پایین در برابر ضربه، عایق نمودن در برابر صوت و حرارت و از همه مهمتر وزن زیاد و خطرات ناشی از زلزله کاهش می‌یابد.

بنابر این گزارش: با عنایت به اهمیت سبک سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی به نظر می رسد، یکی از این مصالح آجر سبک است که ویژگی‌های منحصر به فرد آن را از نمونه‌های مشابه خود کاملا مجزا کرده است.

بر اساس این گزارش: آجر سبک دارای ویژگی‌های ممتازی مانند عایق صوتی، عایق حرارتی، مقاومت فشاری، سهولت اجرا، وزن سبک و ایمنی بالا است.

در ادامه این گزارش  آمده است: محصول این طرح دارای ویژگی‌هایی از جمله وزن سبک و چگالی کم، عایق بودن در مقابل حرارت، عایق بودن در برابر صدا، مقاومت در برابر ضربه و فشار، طبیعی بودن مواد اولیه، حفظ جان افراد به دلیل سبکی قطعات آواری حاصل از آن، اثر شوره زایی نداشتن در بلوک، قابلیت نقل و انتقال آسان محصول، کاهش آلودگی مواد به دلیل نیاز نداشتن به کوره و سوخت فسیلی و مقاومت در برابر محیط‌های اسیدی است.

گفتنی است این اختراع با شماره 76350 به ثبت رسیده است.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.