سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

کشاورز کنگاوری رکورد تولید گندم آبی در کشور را شکست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یک کشاورز کنگاوری با تولید 13 تن و 300 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید گندم آبی در کشور را شکست

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛علی‌اشرف منصوری گفت: یک کشاورز کنگاوری با تولید 13 تن و 300 کیلوگرم در هکتار هم‌زمان با فصل برداشت گندم در مناطق مختلف استان کرمانشاه، رکورد تولید گندم آبی در کشور را شکست.

وی افزود: علی کوثر طاهرآبادی کشاورز روستای حسین‌آباد شهرستان کنگاور توانسته این میزان گندم در هکتار را در مزرعه خود برداشت کند.

به گفته وی، کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی در چندین مرحله و قبل از برداشت محصول از مزرعه وی بازدید و کیل‌گیری به ‌عمل آورده و در زمان برداشت و توزین محصول نیز کارشناسانی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور و مدیریت ترویج استان کرمانشاه حضور داشته و برداشت 13 تن و 300 کیلوگرم در هکتار گندم آبی را تایید کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میانگین تولید گندم آبی در سطح کشور را سه هزار و 681 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

این مسئول افزود: گندم آبی در سنوات گذشته گاهی تا حدود 11 تن در هکتار نیز در مزارع استان کرمانشاه تولید شده، اما تولید13 تن به بالا اتفاق بسیار مهمی است که باید توسط سایر کارشناسان و کشاورزان مورد توجه قرار گرفته و با الگوبرداری ازآن در راستای تولید بیشتر محصولات استراتژیکی همچون گندم برای رسیدن به استقلال اقتصادی در بخش کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند/س.


برچسب ها: کرمانشاه ، کشاورز ، رکورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.