سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شماره ۱۵۹۶؛

سروش نمایی از یک خانواده سنتی در قاب تلویزیون ارائه کرد

شماره ۱۵۹7مجله سروش با ده ها مطلب متنوع و پرونده ای مفصل از مجموعه های " مدینه"، " هفت سنگ" و " فاخته" منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ ماه مبارک رمضان مجالی برای برنامه سازان و فیلمسازان رادیو و تلویزیون است تا بتوانند نکات اخلاقی و آموزشی خود را در بدنه ساخته های خود جای دهند و مخاطبان را با خود همراه سازند. در این شب های مبارک مجموعه هایی چون " مدینه" ، " هفت سنگ" و " فاخته" مورد توجه بسیاری از منتقدان و صاحبان رسانه قرار گرفته است. از این رو بخش رادیو تلویزیون سروش به سراغ این سه مجموعه پرمخاطب ماه مبارک رمضان رفته و به تحلیل و گفت و گو با برخی از عوامل این مجموعه ها پرداخته است.

در ابتدای این پرونده گفت و گوی مفصلی با جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون درباره این سه مجموعه تلویزیونی منتشر و در مورد شخصیت پردازی و جذابیت های بصری این مجموعه ها نقد و بررسی جدی مطرح شده است.

گفت و گو با پریوش نظریه بازیگر مجموعه " مدینه"، یادداشتی در مورد مجموعه " مدینه با عنوان کارگردان همیشه در صحنه، گفت و گو با شهرام عبدلی بازیگر مجموعه " فاخته" و چندین نقد و گزارش در مورد هر سه مجموعه مطالبی است که ورق های این هفته مجله سروش را تشکیل می دهد.

گزارش پشت صحنه برنامه تلویزیونی " شهر باران"، گفت و گو با کارگردان و تهیه کننده برنامه " رهیافت"، گزارش پشت صحنه برنامه " سحر اولی ها"، گفت و گو با گوهر خیراندیش به دلیل باز پخش مجموعه " میوه ممنوعه" و گزارشی از برنامه " ضیافت" رادیو گفت وگو از دیگر مطالب این بخش مجله سروش است.

بخش فرهنگ و هنر صفحات نخستین خود را به گزارش مفصلی از حاشیه های دیدار شاعران با مقام معظم رهبری اختصاص داده است. در این بخش مطالبی چون گزارش از فیلم سینمایی " پنج ستاره"، گزارشی از گفته های علیرضا خمسه در برنامه تلویزیونی " رخ تو رخ" و معرفی مسابقه " بیست ترین ستاره" که به زودی از شبکه نمایش پخش خواهد شد، نیز به چشم می خورد.

«ماه عسل » ا ز آن دست برنامه هایی است که در چند سال اخیر با عبور از برخی به ظاهر خط قرمز ها در راه به نمایش درآوردن زندگی واقعی قدم برداشته است.  قدمی که به جرات می توان آن را حاصل همکاری یک تیم پرانرژی و باانگیزه دانست. تلاشی که توانسته بسیاری از تابوهایی را که به ندیدن ختم می شد، بشکند و خیلی وقت ها با موضوعات خاص خود، مخاطبان را به تماشا وادار کرده است. اجباری که زنگ های بیداری را در جامعه به صدا درآورده و بسیاری اوقات خیرین را به صف کرده است تا دست به دست هم بدهند و مشکلات را برطرف کنند.

از این بخش جامعه مجله سروش این بار به سراغ این برنامه پرمخاطب تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان رفته و موضوعات اجتماعی مطرح شده در این برنامه را مورد ارزیابی قرار داده است. در این پرونده همچنین گفت و گوی مفصلی با فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما صورت گرفته و در مورد ساختار برنامه و انتخاب سوژه های این برنامه صحبت شده است.

نگاهی به ویژه برنامه های مناسبتی تلویزیون در ماه مبارک رمضان، گزارشی از برنامه "اردیبهشت"، گزارشی از برنامه " ذربین" شبکه سلامت و گزارشی از برنامه " راز" از دیگر مطالب خواندنی این بخش مجله سروش است.

بخش سیاسی نیز در این شماره حمله های تروریستی به غزه و بحران داعش در منطقه موضوع بحث خود قرار داده است. رادیو گفت و گو در هفته ای که گذشت این موضوعات مهم منطقه ای را با حضور کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار داد که گزارش کامل آن را با عنوان " جنایت، پشت نقاب تروریسم" در بخش سیاسی مجله سروش می خوانید. از دیگر مطالب این بخش گفته های آیت الله خاتمی در برنامه " شناسنامه" است که به تفصیل در مجله بیان شده است و خوانندگان می توانند از آن استفاده کنند.

شماره ۱۵۹7مجله سروش را با ده ها تیتر، مطلب و اخبار دیگر از باجه های مطبوعاتی سراسر کشور تهیه و یا برای اشتراک با شماره تلفن ۸۸۳۴۵۰۶۷ تماس حاصل نمایید.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: ادبیات ، مجله ، سروش ، تلویزیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.