سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نجات کوهنورد حادثه‌دیده سبلان از خطر مرگ

با تلاش 48 ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر اردبیل کوهنورد مصدوم سبلان از خطر مرگ رهایی یافته و از حادثه رخ داده جان سالم به در برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در این حادثه که یک نفر از گروه کوهنوردی اعزامی به کوه سبلان از مسیر اصلی منحرف شده و به دره‌ای در یخچال‌های کوه سبلان پرت شده بود به رغم شکستگی از ناحیه پا ماموران جمعیت هلال احمر بعد از ساعت‌ها گشت و تجسس پیکر نحیف و مصدوم فرد حادثه‌دیده را به بیمارستان منتقل کردند.

بهرام غیبی گفت: تیم تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر استان اردبیل به سرعت و بعد از اطلاع از حادثه به منطقه عزیمت کردند و توانستند بعد از ساعت‌ها جست‌و جو و تفحص فرد مصدوم را در منطقه صعب‌العبور و یخچالی سبلان پیدا کرده و از گذرگاه منتهی به شهرستان سرعین به پایین انتقال داده و راهی بیمارستان کنند.

وی حال عمومی مصدوم را رو به بهبود اعلام کرد و افزود: با توجه به آغاز صعودهای تابستانی و افزایش صعود به کوه سبلان توسط گروه‌های گردشگری از مناطق مختلف کشور اکیپ‌های جمعیت هلال احمر نیز در قالب امداد تخصصی کوهستان به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا به حادثه‌دیدگان مدد برسانند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، نجات ، کوهنورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.