سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گازهای گلخانه‌ای استرالیا را خشک کرده است

یک مدل سازی نشان می دهد بارش های جنوب غربی استرالیا کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، یک مدل سازی دقیق آب و هوایی توسعه یافته نشان می دهد بارش های پاییزی و زمستانی جنوب غربی استرالیا در بلند مدت به دلیل افزایش تولیدات انسانی گاز های گلخانه ای کاهش داشته است.

در این مدل سازی چندین علت طبیعی چون فوران آتشفشان ها و تغییر در تابش های خورشیدی مورد سنجش قرار گرفته است. اما هیچکدام از آنها عامل این تغییر آب و هوایی منطقه نبوده است که این نشان دهنده تاثیر فعالیت های انسانی بر خشکی هوا است.

دانشمندان سازمان ملی اقیانوسی و جوی (نوا NOAA)، در یک مدل سازی دقیق آب و هوایی توسعه یافته نشان دادند بارش های پاییزی و زمستانی جنوب غربی استرالیا دربلند مدت به دلیل افزایش تولیدات انسانی گاز های گلخانه ای کاهش داشته است.

تام دلورث، از محققان سازمان اقیانوسی و جوی می گوید: این مدل سازی دقیق این قابلیت را دارد که شبیه سازی بارش های محلی را با دقت و صحت قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی انجام دهد. این مدل قدم بلندی رو به جلو در بهبود پیشبینی تغییرات آب و هوایی و منابع آبی است.

محققان نوا با استفاده از این مدل شبیه سازی های متعددی را انجام دادند تا تغییرات آب و هوایی سراسر کره زمین را مورد بررسی قرار دهند.

این مدل پیش بینی می کند در قرن بیست و یکم و تا امروز 40 درصد از میانگین بارش های جنوب غرب استرالیا کاهش داشته است.

دلورث می گوید: پتانسیل تغییرات در منابع آبی یک چالش جهانی است. این مدل جدید به ما کمک می کند که سریعتر و دقیقتر به برنامه ریزی برای کنترل منابع بپردازیم. امید است تحقیقات بر خشکی استرالیا منجر به ساخت مدلی نوین برای استفاده در سراسر جهان شود. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.