سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مومنان از فرصت مغفرت شب‌های قدر غافل نشوند

امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به عظمت شب‌های قدر گفت: شایسته است مومنان از فرصت مغفرت شب‌های قدر غافل نشده و به بهترین شکل از این شب‌ها بهره‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر اظهار داشت: شب‌های قدر اوج عظمت رمضان بوده و شب‌‌هایی هستند که در آن شب‌ها زندگی مومن سراسر رنگ خدا می‌گیرد.

وی در ارتباط با اهمیت شب‌های قدر گفت: قرآن کریم خود به صراحت در سوره قدر به عظمت شب قدر اشاره کرده و آن را افضل از هزار شب بیان کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه هر عمل انسان در این شب هزار برابر بهتر از انجام همان عمل در شب‌های دیگر است گفت: فلسفه اهمیت شب قدر، نزول قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم(ص) به صورت دفعی در یکی از سه شب قدر بوده است.

وی با اشاره به این مسئله و با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: علاوه بر نزول قرآن کریم در شب قدر از ماه رمضان، کتاب‌های آسمانی تورات، انجیل و زبور نیز در ماه رمضان نازل شده‌اند که این مسئله نیز خود حاکی از اهمیت این ماه نزد خداوند متعال است.

هاشمی با استناد به احادیث وارد شده از ائمه بزرگوار اسلام، یکی دیگر از دلایل اهمیت شب قدر را نزول ملائک به محضر امام زمان هر زمان دانست و افزود: بر اساس این احادیث در این شب ملائک مقدرات عالم را به خدمت آن حضرت می‌آورند و پس از امضای آن حضرت، این مقدرات در طول سال محقق می‌شوند، که این مسئله تا زمان روز ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه می‌یابد.

وی در تبیین عظمت این شب نیز گفت: شب‌ قدر سرشار از سلامتی، رحمت و برکت بوده و اراده پروردگار عالمیان در تقدیر امور در این شب بر بندگان فرود می‌آید.

امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به اهمیت شب قدر و مخفی بودن آن در میان یکی از سه شب گفت: لازم است مومنان برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از این شب‌ها، بیش از پیش با قرآن مأنوس شوند.

وی با اشاره به اعمال وارد شده در این شب‌ها گفت: لازم است افراد با نزدیک شدن به قرآن و اهل بیت (ع) و واسطه قرار دادن آنها از خداوند طلب مغفرت و رحمت کرده و خداوند نیز به واسطه آنها دعاهای بندگان خود را مستجاب می‌کند.

هاشمی بر این اساس گفت: لازم است مومنان از این شب‌ها برای خلوت با معبود خود استفاده کنند و با انجام اعمال آن از محضر الهی طلب بخشش کنند/ش.

برچسب ها: شب قدر ، امام ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.