سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تفکیک آموزش‌های رسمی و غیررسمی در کشور

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران یکی از معضلات اساسی چند سال اخیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پیروی این آموزش‌ها از آموزش‌های عالی و رسمی با وجود متفاوت بودن این در سبک عنوان کرد.

حمیدرضا خانپور، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آسیب‌شناسی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به لحاظ ارتباط این نوع آموزش‌ها با اشتغالزایی در کشور گفت: در زمینه آسیب‌شناسی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که ارتباط مستقیم با اشتغال و عدم اشتغال دارد باید به ارتباط یا عدم ارتباط میان آموزش‌های رسمی و غیررسمی اشاره کرد.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در چند سال اخیر در آموزش‌های غیررسمی و فنی و حرفه‌ای کشور دیده می‌شود تأسی این آموزش‌ها از آموزش‌های عالی و رسمی است این در حالی است که این دو سبک آموزشی کارکردهای کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تأکید بر رویکرد انتقادی به آموزش ‌عالی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص‌هایی که برای آموزش عالی در کشور وجود دارد، نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نباید به باز تولید نابرابری‌های سرمایه آموزشی اقتصادی کمک کند بلکه باید از حاشیه جدا شده و به عنوان تنها راهکار توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تفکیک ، اموزش ، عال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.