سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت نمایندگان با مسکوت ماندن 3 ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب

نمایندگان بامسکوت گذاشتن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت 3 ماه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی طرح نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از حدود 5 جلسه قبل در دستور کار نمایندگان ملت قرار گرفته و بخش عظیمی از وقت نمایندگان صرف بررسی این طرح شد، اما امروز این طرح به منظور بررسی بیشتر با درخواست نمایندگان به مدت 3 ماه مسکوت گذاشته شد.
 
طرح مذکور حدود 22 ماده است که نمایندگان  تا ماده 12 این طرح را بررسی و تصویب کرده بودند، اما مواد 1 ، 5 و 10 به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شده بود.
 
در جلسه علی امروز غلامرضا نوری قزلجه عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ابتدا درخواست مسکوت ماندن 6 ماهه این طرح را مطرح کرد. 
 
وی در تشریح دلایل خود گفت: اصولی از قانون اساسی در برخی از مواد این طرح با شان پایین تر آورده شده که قابل قبول نیست.
 
وی افزود: نظر برخی نهادها همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به خوبی در این طرح لحاظ نشده است.

نماینده بستان‌آباد، اظهار داشت: همچنین نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی هرچند اخذ شده، اما در این طرح به صورت مناسب لحاظ نشده است.
 
وی ضمن دعوت از جامعه مدنی برای حضور در بررسی این طرح گفت: طرح مذکور زمانی بررسی شد که معاونت سیاسی وزارت کشور غیرفعال بوده و نتوانسته به خوبی اعلام نظر کند.
 
عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: ظاهرا دولت نیز لایحه‌ای در این زمینه دارد که اگر اطلاعات آن در این طرح بررسی شود، مفید خواهد بود.
 
نوری قزلجه تاکید کرد: در ضمن عجله‌ای برای بررسی و تصویب این طرح نداریم، چرا که یکسال و نیم دیگر تا اولین انتخابات بعدی زمان داریم.
 
در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، خطاب به نوری قزلجه گفت: تعدادی از نمایندگان معتقدند مدت زمان مسکوت ماندن طرح را به 3 ماه کاهش دهیم، نوری قزلجه نیز با این زمان موافقت کرد.
 
جبار کوچکی‌نژاد به عنوان تنها مخالف مسکوت ماندن این طرح گفت: در مجلس هشتم از دو سال اول مجلس نهم در مورد این طرح کار کارشناسی دقیق صورت گرفته است.
 
وی افزود: طبق گفته سخنگوی کمیسیون شوراها نظرات احزاب مهم کشور نیز در این طرح لحاظ شده است، بنابراین نیازی به مسکوت ماندن این طرح نداریم.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: نمایندگان با تصویب مسکوت ماندن طرح مذکور موافقت نکنند.
 
در ادامه، رئیس جلسه با استناد به تبصره ماده 195 آئین نامه داخلی مجلس جهت انجام اصلاحات و رفع ابهام ارجاع طرح مذکور به کمیسیون شوراها را به رای گذاشت.
 
نمایندگان نیز با 132 رای موافق، 57 رای مخالف و 9 رای متننع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن با بازگرداندن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به کمیسیون شوراها موافقت کردند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: استناد ، تبصره ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.