سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تولید محصول جو در زرندیه امسال 20 درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: تولید محصول جو در این شهرستان امسال بدلیل خسارات ناشی از وقوع طوفان های فصل بهار 20 درصد کاهش یافت.

ˈاحمد قره بیگلوˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: زرندیه با تولید سالانه بیش از 30 هزار تن محصول جو رتبه نخست تولید این محصول را در استان مرکزی دارد که امسال بدلیل خسارات طوفان این میزان به 24 هزار تن کاهش یافت.
وی با بیان این که در سال زراعی جاری شش هزار و 400 هکتار از اراضی زرندیه زیر کشت جو قرار گرفت، اظهار کرد: میانگین برداشت جو در این شهرستان چهار هزار و 800 کیلوگرم در هکتار است.
وی ادامه داد: یک کشاورز نمونه این شهرستان با داشتن رکورد برداشت جو در این استان سالانه بیش از 11 تن جو در یک هکتار محصول برداشت می کند.
وی گفت: همچنین کار برداشت گندم از سطح زمین های کشاورزی این شهرستان شامل شش هزار و 100 هکتار آبی و هشت هزار هکتار دیم در حال انجام است و پیش بینی می شود که 42 هزار تن گندم امسال در زرندیه برداشت شود.
به گفته وی، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زرندیه به صورت تضمینی در حال انجام است و پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن گندم مازاد کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
شهرستان زرندیه دارای 65 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 42 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد./س
 
برچسب ها: تولید ، محصول ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.