سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح "مالکیت صنعتی" نیاز به محکم کاری قانونی دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر در تمام دنیا از مالکیت صنعتی صیانت می‌شود و اگر کسی برندی و یا ایده‌ای دارد نظام خودش را ملزم می‌داند که از او حمایت کند.

سید مؤید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح مالکیت صنعتی گفت: هدف از اجرای طرح مالکیت صنعتی حمایت از افراد نخبه کشور است تا طرحی که از طرف یک گروه متخصص ارائه می‌شود دیگر امکان مصادره توسط افراد دیگر صورت نگیرد.
 
با این کار علاوه بر اینکه انگیزه متخصصان و مخترعان برای ادامه کار بیشتر می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا زمینه تحقیق و پژوهش در کشور بیشتر فراهم شود.
 
وی ادامه داد: در این زمینه مشکلی که در گذشته وجود داشت این بود که این طرح توسط وزارت دادگستری صورت می‌گرفت ولی کار کارشناسی و حرفه‌ای روی آن انجام نمی‌شد، در حالیکه با چنین طرح‌هایی باید فنی برخورد کرد تا ادامه پیدا کند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر در تمام دنیا از مالکیت صنعتی صیانت می‌شود و اگر کسی برندی یا طرحی دارد نظام خودش را ملزم می‌داند که از او حمایت کنند تا کار پژوهش و نوآوری در جامعه از بین نرود.
 
وی درباره اینکه برای این کار چه اقداماتی صورت گرفت گفت: این کار بیشتر نیاز به محکم کاری قانونی دارد که متأسفانه قوانین محکمی برای اینکه طرح مورد نیاز دقیقاً به نام شخص خاصی شود وجود ندارد، بنابراین ممکن است افراد دیگری با تغییرات کوچک طرح را به نام خودشان ثبت کنند؛ به همبن خاطر لازم است تا طرح مالکیت به سمت بحث‌های کارشناسی پیش برود که امیدواریم با تصویب آن این مشکل حل شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.