سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس ارشد بتن مرکز تحقیقات و شهرسازی:

"بتن‌های سبک" با وجود گرانی صرفه اقتصادی بیشتری دارند

رییس‌قاسمی گفت: بتن‌های سبک علی رغم اینکه نسبت به بتن‌های دیگر گرانتر هستند ولی به خاطر کاهش مصرف بتن توجیه اقتصادی بیشتری دارند.

امیرمازیار رییس‌قاسمی، کارشناس ارشد بخش بتن مرکز تحقیقات و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص مزیت‌های بکارگیری بتن‌های سبک گفت: مهم‌ترین مزیت بتن‌های سبک همان کاهش وزن آن است که عامل برتری آن در قیاس با بتن‌های دیگر است.

وی گفت: این بتن‌ها چون سبک هستند وزن مرده ساختمان را کاهش می‌دهند و می‌تواند خسارت‌های ناشی از زلزله را کاهش دهد؛ البته این موضوع بستگی به این دارد که این بتن‌ها در چه المانی بکار گرفته می‌شوند.

رئیس‌قاسمی افزود: بتن‌های سبک بسته به اینکه در چه المانی بکار می روند مقاومتشان به همان اندازه متغیر است و کاهش وزن آن‌ها نیز فرق می کند.

وی درباره کاربرد بتن های سبک گفت: بتن‌های سبک به خاطر سبک‌وزن بودن آن‌ علاوه بر ساختمان‌ها در سازه های دیگر مثل پل‌ها استفاده می‌شود که به کمک آن می‌توانند ابعاد و قطعات پل را خیلی کوچکتر کنند.

وی افزود: علاوه بر این موارد در پایه پل های نفتی دریای شمال انگلیس از این بتن استفاده می شود.

وی تصریح کرد: این بتن‌ها علی‌رغم اینکه نسبت به بتن های دیگر گرانتر هستند ولی به‌خاطر اینکه مصرف بتن را کاهش می دهند و در طراحی‌ها باعث کوچک شدن ابعاد می‌شوند، صرفه اقتصادی بسیاری برای کاربران خواهند داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.