سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبر ابن ملجم کجاست؟

یکی از عذاب های ابن ملجم که پس از مرگ او، از سوی خداوند نازل گردید، توسط پرنده ای صورت می گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ درباره ی مکان و جایگاه قرار گرفتن قبر ابن ملجم از ابن بطوطه، سیاح معروف نقل شده است که: هنگامی که به کوفه مسافرت کردم، در غربی جبانه کوفه، در زمینی سرتاسر سفید، زمینی بسیار سیاه دیدم و از روی کنجکاوی علت آن را پرسیدم، و چون به تحقیق مشغول شدم مردم آن دیار گفتند: اینجا قبر ابن ملجم، قاتل حضرت علی (ع)، است و عادت اهل کوفه این است که هر سال هیزم زیادی در سر قبر ابن ملجم جمع می کنند و به مدت 7 روز آن ها را در این مکان می سوزانند. (رحلة ابن بطوطه: 147؛ نفائح العلام: 409؛ تقویم شیعه: 293)
 
 
عاقبت شوم

در تاریخ آمده است که حضرت علی (ع) در آخرین ساعات زندگی به مدارا با ابن ملجم فرزندانش را وصیت فرمود و پس از وفات امیرالمومنین علی (ع)، ابن ملجم را برای قصاص نزد امام حسن (ع) آوردند و ایشان نیز با یک ضربه شمشیر ابن ملجم را قصاص فرمود و این واقعه در 21 رمضان روی داد و چنانچه مشهور است ام الهیثم دختر اسود نخعی جنازه ی او را گرفته، آن را به آتش کشید. (ارشاد، ج1: 22؛ بحارالانوار، ج42: 232، 246، 298)
 
اما قطام دختری که لقب زیباروی کوفه را یدک می کشید عاقبتی بهتر از ابن ملجم نیافت به نحوی که آمده است بعد از کشته شدن ابن ملجم، مردم به سوی قطامِ ملعونه فاسقه هجوم آوردند و او را با شمشیر به درک فرستادند و جنازه اش را بیرون کوفه سوزانیدند. (بحارالانوار، ج42: 298؛ انوار العلویة: 390؛ نفائح العلام: 410)
 
 
مسلمان شدن یک راهب با دیدن عذاب ابن ملجم!
یکی از عذاب های ابن ملجم که پس از مرگ او، از سوی خداوند نازل گردید، توسط پرنده ای صورت می گرفت، به نحوی که شیخ راوندی با استناد از حسن بن محمد، معروف به ابن رفا، در کوفه روایت کرده است: یک روز وقتی در مسجدالحرام بودم دیدم مردم در مقام حضرت ابراهیم (ع) جمع شده اند و در آن جا یک مرد نشسته بود. از مردم سؤال کردم که آن مرد کیست؟ به من گفتند: آن یک راهب است که اسلام آورده است.

راوی می گوید: به او نزدیک شدم و یک پیرمرد با عبای پشمی را دیدم که در مقام حضرت ابراهیم نشسته بود و شنیدم که می گفت: من رئیس راهبان در صومعه هستم. روزی پرنده ای شبیه عقاب دیدم که یک قسمت از بدن یک نفر را از حلقومش را بیرون انداخت، پس قسمت دیگرش را بیرون انداخت تا وقتی که آن ها تبدیل به یک انسان کامل شدند. پس من از آن شخص سؤال کردم: تو چه کسی هستی؟ هیچ جوابی به من نداد. به او گفتم: تو را قسم می دهم به آن کسی که تو را آفرید، به من بگو تو چه کسی هستی؟

او گفت: من ابن ملجم مرادی هستم، به او گفتم تو چه گناهی نموده ای که به طور پیوسته تکه های بدنت را این پرنده پس می اندازد و مجدد از هم جدا کرده و فرو می برد؟

به من گفت: من قاتل علی بن ابی طالب هستم، و به خاطر همین خداوند این پرنده را قرار داده تا هر روز با این کار مرا عذاب نماید.

راهب می گوید: در حال حرف زدن بودیم که یکباره همان پرنده آمد و آن را قطعه قطعه برداشت تا وقتی که همه ی قسمت های او را برداشت و من منتظر شدم تا وقتی که پرنده پایین آمد و آن را آورد و مجدد از بدن خود تکه های او را خارج نمود. پس از او سوال کردم: علی بن ابی طالب (ع) کیست؟ جواب داد: علی بن ابی طالب (ع) پسر عمو و وصی پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) است. (مدینة المعاجز، ج1: 544، حدیث 540)
 

منبع: سایت عقیق

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
توهم زدی
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مقام حضرت علی علیه السلام معلومه ولی فکر نکنم این داستان واقعی باشه
سیدجوادذاکر
۱۲:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
لعنت خدا بردشمنان مولا علی
قاسم حاتمی
۱۸:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
یاعلی بن ابی طالب حیدرکرار ع مددی
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یاعلی ابن ابی طالب
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر حضرت علی علیه السلام، اولین امام و جانشین بحق حضرت محمد مصطفی صلی اله علیه و آل و سلم
یا علی مرتضی، جانم به فدایت

لعنت ابدی خداوند و عذاب الیم بی وقفه پروردگار جهانیان بر قاتل حضرت علی (ع) و حامیان این پلید منحوس
آمین یا رب العالمین
برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی علیه السلام سه صلوات
محمد
۰۲:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت ایه خوان و سر به سجود
محمد
۲۱:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
عالی
اجر شما
با
علی
یاعلی
عباس
۰۰:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
امیرالمومنین علی علیه السلام مولای همه خوبان است زبانها عاجزند که کسی اظهارنظرکند انشالله با ظهور امام عصر حضرت مهدی ع همه حقایق آشکار خواهد اللهم عجل الولیک الفرج
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
هیچ سند معتبری در این باره وجود نداره
رسولی
۱۱:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
خداکند در این دنیافدای علی شوم
علیرضا
۱۸:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۳
یا علی
امید
۱۳:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا بر ابن ملجم مرادی و اهل تسنن حامی قاتل علی (ع)
هانیس
۱۱:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۳
همیشه یه خبری رو که نشر میکنین حتما حتما منبع یا منابع اون خبر رو هم قید کنین.... دوران پیامبر و امامان خیلی افراد بودن که پول میگرفتن و در ازای آن به نوشتن احادیث کاملا ساختگی و بی اساس و خواسته توهمات ذهن می پرداختند..........
امیرحسین
۰۶:۳۹ ۳۱ تير ۱۳۹۳
لعنت بر معاویه و جدش
پونه
۰۱:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۳
سلام ، ارائه شدن اولين قران نامرئي در نمايشگاه در ابتداي خبر قبر ابن ملجم خيلي نامرتبط هست ، قبل از گذاشتن خبرهاتون لطفا يكبار چك كنيد تا مشكلات به اين واضحي را توي اخبارتون نداشته باشيد !!!!!!! اديتور نداريد شما براي خبرهاتون ؟؟؟!!!!
ناشناس
۰۱:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۳
فکر کنم در خواب دیده باشه...
حسین
۲۳:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا بر دشمنان علی
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا تا ابد بر تو ای ابن ملجم مرادی
امین
۱۹:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا بر قاتلین اهل بیت(ع)
عباس
۱۸:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۳
یا علی مددی
احمد
۱۷:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۳
یا علی مرتضی
رضا
۱۵:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
یا علـــــــــــــــــــــــی توسل می جویم به تو ای مولای من ... کمکمان کن... انشاالله.
حسین
۱۵:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۳
االلهم العن قاتل علی بن ابیطالب علیه السلام ، خدایا قاتل حضرت علی بن ابیطالب (ع) را تا روز قیامت مورد لعنت و نفرین قراربده آمین یا رب العالمین
helen
۱۴:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۳
سلام برسنگ قیاس عدالت سلام برقران ناطق سلام بردستگیریتیمان سلام برکسی که حقانیتش حتی برسنگدلی مثل من هم روشن شده..........
پیمان
۱۴:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۳
همه ما انشا الله از شیعیان راستین امام علی (ع) هستیم اما داستان شما شباهت بسیار زیادی به یک افسانه غیر واقعی دارد بهتر بود برای این داستان منبع یعنی شخص یا کتاب موثقی ذکر می کردید .لطفا شخصیت امام را با این داستانها زیر سوال نبرید.
محمد
۱۴:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
یا علی
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۳
اهل کوفه افراطی بودند تا موقعی که امامشان زنده بود که فرمانش را نمی پذیرفتند بعد از درگذشت رهبرشان می خواستند با سوزاندن جسد کشنده اش
محبت خود را ثابت کنند . وصیت امام ان بود
که به جای یک ضربه یک ضربه بزنند . اما
افراطی های کوفه افراط کردند و اتش بازی راه انداختند و دستور عدالت ایشان را خد شه دار کردند .
مجتبی ح
۱۲:۳۵ ۲۹ تير ۱۳۹۳
ضمن عرض تسلیت به پیروان ان امام (ع) از انجا که خیلی از روایات به ظاهر درست توسط یهود انهم برای ضربه زدن و تحریف وقایع در مذهب شیعه وارد شده از ذکر هرگونه داستان سرایی در هر واقعه مهمی از تاریغ شیعه پرهیز نمایید این برای شیعه خیلی مهمتر از ذکر هر گونه دلسوزی است هر کس اعتقاد محکمی داشته باشد دنبال حاشیه های وقایع خواهد رفت
عباس
۱۱:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۳
در زمان جنگ ،پیامبر ومعصومین مسلمین رو از هرگونه هتک حرمت در مورد اجساد حتی اگر کافر بودن برحذر میداشتند اجازه بریدن اندام ها و..... را نمی دادند حالا شما در خبرتون می گوئید فلان شخصی جنازه رو گرفته و به اتش کشید هرگز امام حسن چنین اجازه ای رو به کسی نمی داده
بهزاد
۱۰:۵۳ ۲۹ تير ۱۳۹۳
ما به حقانیت حضرت علی (ع) و کثیفی ابن ملجم ایمان داریم و احتیاج به روابتهای خنده دار و شک بر انگیز نداریم .ایکاش می نوشتید راهب در خواب دید.
احمدعلی
۱۱:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
معلومه هنوز شناخت آنچنانی از امیرالمومنین علی علیه السلام نداری وگرنه اینطور حرف نمی زدی
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هنوز هم اون پرنده هست ...داره ابن ملجم را عذاب میده ..چشم بصیرت میخواد و جهل که ما نداریم
مینا
۰۸:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
قربون علی جان خودمون برم
امام علی شاه و امیر دنیاست.
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
ابن ملجم ملعون ترین افراد است انشاالله