سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوسترهای تبلیغاتی اتوبان‌ها یا آگهی‌های بازرگانی رسانه ملی؛ کدام یک مؤثرترند؟

تبلیغات یکی از ملزمات فروش بهتر و سود بیشتر برای هر شرکت تجاری است. روزانه به انواع مختلفی از تبلیغات خصوصی و غیرخصوصی که با هدف تجاری به جلب مخاطب و جذب مشتری می‌پردازند، مواجهه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، تبلیغاتی از جمله پوستر، تابلو و بولتن‌های تبلیغاتی که با گرافیک‌های متنوع ذهن را به خود مشغول می کند. از آنجا که یکی از هدف‌هایی که در تبلیغ یک کالا دنبال می‌شود اطلاع‌رسانی و آشنایست حداکثری جامعه با آن محصول است صداوسیما با گستره حداکثری مخاطبین می‌تواند بهترین گزینه برای تبلیغات و عرصه‌ای برای رقابت‌های سالم اقتصادی باشد. که از سال 1337 همگام با آغاز برنامه‌های تلویزیونی به این عرصه نیز توجه خاص شد.

در این راستا یک پیام محتوایی، اطلاعات کلی از محصول و ترغیب به خرید مخاطب با روش‌های متنوع توسط رسانه به اطلاع عموم مردم می‌رسد همچنین برخی ابتکارات در تبلیغات تصویری باعث نتیجه مطلوبتری می‌شوند.

فرض کنید که دو کالا با نمایش طرز کارشان کنار هم به دید مخاطب رسیده و تمایزات این دو محصول را به عینه مشاهده می‌کند بطور مثال تسریع در عمل با محصول مورد نظر مخاطب را جذب و به مشتری آن کالا تبدیل می‌کند یا با یک گفتگو و مصاحبه نمایدین طرز کار و جزئیات محصول را توضیح دهد.

یا تصور کنید به دور از هیچ نمایش شخصی مشهور مستقیماً رو به لنز دوربین می‌نشیند و از آن کالا سخن می‌گوید که در صورت متناسب بودن شخص و موقعیت او با نوع کالا تبلیغ را قابل باور کرده و می‌توان این روش را مؤثر شمرد مثلا فوتبالیستی که یک نوع کتانی را تبلیغ می‌کند دیگر آنکه سندی با اعتبار کافی برای تعریف و تمجید‌هایی که در آگهی خود آورده‌است به معرض نمایش بگذارد و یا با به اجرا درآوردن بخشی کوتاه از روند یک زندگی روزانه به تبلیغ کالای مورد نظر پرداخته شود.

همچنین با توجه به ریزبینی و دقت نظر مخاطبین به منظور اطمینان از سلامت تغذیه نمایشی از خط تولید یک محصول می‌تواند تأثیر به سزایی در انتخاب مشتری داشته باشد.

گاهی کودکان با دیدن بعضی از تبلیغات به اندازه و پخش یک آگهی بازرگانی دست از شیطنت کشیده و جذب تصاویر می‌شوند.

این نوع آگهی‌ها بی‌شک از روش کارتونی و موزیکال استفاده کرده است که شیوه زیرکانه است در این شیوه به طور ناخودآگاه و شعارهای تبلیغاتی به ذهن سپرده می‌شود.

ساعت پخش این آگهی تأثیر زیادی در رسیدن به نتیجه مطلوب را دارد که این نتیجه مطلوب و کامیابی از آنجایی مشخص می‌شود که بیننده برای چند ثانیه یا دقیقه‌ای که آگهی در حال پخش است ناخودآگاه تمام حواسش به سمت آگهی برود.

در نهایت امر باید گفت: که از طرفی توجه به زمان پخش، مدت، روش تبلیغی – که به چند نمونه اشاره شد حتی تغییرات میزان صداونور، انتخاب شعار تبلیغی و از طرفی دیگر تعداد حداکثری مخاطبین تلویزیون می‌توان تبلیغی مفید در راستای ارتقای بازده یک محصول را دربر داشت.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.