سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

حضور کمرنگ تعاونی‌ها در "اقتصاد" ملی

ندیمی گفت: با توجه به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد ، این بخش سهم قابل قبولی در اقتصاد ملی ندارد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به  سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی گفت: برای بخش تعاون در اقتصاد سهم 25 درصدی در نظر گرفته شد که متاسفانه الان به دلایل وجود برخی مشکلات کاملا عملی نشد و این موضوع به این مفهوم است که ما با توجه به هدفگذاری‌ها از حضور تعاون در اقتصاد فاصله داریم.   
 
وی با بیان چالش‌های پیش‌روی بخش تعاون عنوان کرد: مشکل اساسی که بخش تعاون در شرایط فعلی با آن روبه رو است این است که تعاون یک متولی واحدی در این عرصه ندارد و متولی فعلی آن درگیر مسائلی فراتر از کار و رفاه است.
 
این نماینده مجلس در این خصوص ادامه داد: علاوه بر مشکل مدیریتی در شرایط تحریمی و رکود که اقتصاد ما با آن روبه رو است نیز بر این مشکل دامن زده یعنی در شرایط تحریمی بخشی از صنایع که احتمال جلب و جذب آن وجود داشته از بین رفت.   
 
وی اضافه کرد: موضوع دیگر در ارتباط با مشکلات حوزه تعاون مسئله مزیت‌ها و اولویت‌ها است که عملا مزیت‌ها و اولویت‌ها را از بخش تعاون در انواع مباحث از جمله تسهیلات را حذف کردند یا اینکه به درستی به آن عمل نمی‌کنند.   
  
این مقام مسئول تصریح  کرد: با توجه به هدفگذاری 25 درصد حضور آن نیاز اقتصاد است ولی رقم بزرگی است که نه در بودجه دولت است و نه در تسهیلات و نه در شرایط اجتماعی اقتصادی کنونی رویکردی به چشم می‌خورد که امیدوار باشیم حتی چند درصد آن تامین شود.   
 
ندیمی تآکید کرد: حتی با حداکثر تلاش و سهم قبلی تعاون در شرایط کنونی احتمال افزایش سهم با توجه به بودجه و تسهیلات مقدور نیست.   
 
وی در پایان گفت: در هر صورت در بخش‌های مختلف کشاورزی گردشگری و تجارت، تعاونی‌ها حضور پررنگی دارند که در اشتغال سهم به سزایی ایفا می‌کنند که اگر توجه بیشتری به حضور تعاون در اقتصاد شود و مزایای و ارزش‌گذاری بودجه قابل توجهی در اختیار آن‌ها قرار گیرد می‌توان امیدوار بود که خشی از مشکلات ما در زمینه اشتغال حل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاون ، مسکن ، اقتصاد ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین مرتضایی
۱۱:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۳
با سلام وبا کمال تاسف بنده حقیر که تا کنون شاهد تا سیس شرکت تعاونی حقیقی در اطراف خودم نبودم .اگر از این پس تعاونی تشکیل شود بله ولی تا کنون که نشده البته عدای با نام تعاونی برای جذب سهمیه تعا ونی درو هم جمع شده اند وکارهایی هم انجام می دهند .ولی این تعریف تعاونی که ما در اسلام شنیده وانتظار داریم نیست .وبه همین دلیل تنگ نظری مدیران تعاون هم تعاونی بجای کمک بلای جان مردم شده .ما که مردم ما انقدر که از تعاونی اسیب دیدند از تحریمها ندیدند برای اثباط این گفته نیاز به تیم کار شناسی همراه با تیم مستند سازی است تا عمل کرد تعاون در عالم واقع بیان شود ونه بیلان کاری که مسئول برای نجات وادامه حیات خود می نویسد