سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

عصاره ریشه شیرین بیان به کشورهای اروپایی صادر می شود

کارشناس بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت : پارسال 190 تن گیاه شیرین بیان به ارزش 2 میلیارد و 470 میلیون ریال از سطح زمینهای کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

محمد قربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : از ابتدای امسال تاکنون نیز 30 تن شیرین بیان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 7 تن افزایش داشته است.

وی تصریح کرد : این گیاه خودرو است و در رفسنجان در مناطق رضا آباد برخوردار ، احمد آباد هرندی ، شمس آباد نوق ، رحیم آباد آگاه و هرمز آباد برداشت می شود.

قربانی با اشاره به اینکه این گیاه برای فرآوری و تولید عصاره شیرین بیان پس از برداشت به کرمان و اصفهان ارسال می شود افزود : عصاره ریشه این گیاه به کشورهای اروپایی صادر می شود .

وی افزود : شیرین بیان گیاهی پرخاصیت است و عصاره ریشه آن در درمان زخم معده و سرطانها ، تقویت عمومی بدن ، درمان تنگی نفس و دستگاه گوارشی ، رفع سردرد و درمان مو خوره مفید است.

کارشناس بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد : از برگ این گیاه نیز برای علوفه دام و از تفاله ریشه شیرین بیان برای تقویت خاک زراعی استفاده می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.