سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکوراسیون منزل؛

راهنمای انتخاب رنگ "کاغد دیواری"

اگر محلی كه قصد طراحی آن را دارم، فاقد نور باشد یا نورگیر كمی داشته باشد، از رنگ‌هایی استفاده می‌كنم كه فضا را روشن‌تر كند‌ یا اگر منزلی كوچك باشد،

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اگر محلی كه قصد طراحی آن را دارم، فاقد نور باشد یا نورگیر كمی داشته باشد، از رنگ‌هایی استفاده می‌كنم كه فضا را روشن‌تر كند‌ یا اگر منزلی كوچك باشد،
 
می‌توان طرحی را انتخاب و پیاده كرد كه حجم فضا را بیشتر نشان دهد
 
انتخاب همیشگی من
 
برای نقاشی روی سطوح مختلف، رنگ آكریلیك درجه یك را ترجیح می‌دهم. البته بعضی اوقات هم از رنگ‌های روغنی استفاده می‌كنم. مزیت بسیار خوب رنگ‌های مرغوب‌، این است كه بوی تندی ندارند، به‌همین دلیل، استفاده از آن برای خودم و همچنین افرادی كه در آن مكان هستند، آزار‌دهنده نیست.

نقاشی‌هایی كه حجم خانه را ‌افزایش‌ می‌دهند!
 
اكثر افراد انتخاب طرح را به‌عهده خودم می‌گذارند؛ اما یك عده هم خودشان طرح خاصی مد‌نظر دارند و از من می‌خواهند آن را پیاده كنم. در انتخاب طرح، قبل از هر چیز رنگ مورد علاقه مشتری را می‌پرسم و به دكوراسیون و سبك چیدمان آن مكان توجه می‌كنم‌، مثلا كلاسیك است یا سنتی ‌و این‌كه رنگ غالب در آن‌جا چیست‌. اگر محلی كه قصد طراحی آن را دارم، فاقد نور باشد یا نورگیر كمی داشته باشد، از رنگ‌هایی استفاده می‌كنم كه فضا را روشن‌تر كنند‌ یا مثلا اگر منزلی كوچك باشد، می‌توان طرحی را انتخاب و پیاده كرد كه حجم فضا را بیشتر نشان دهد.
 
روح ایرانی

در كل ‌نقاشی‌های سنتی و اصیل ایرانی را به دیگر طرح‌ها ترجیح می‌دهم‌ و همواره دوست دارم در تمام كارهایم روح ایرانی جریان داشته باشد. یكی از كارهایم را كه بیشتر از همه دوستش دارم، طرح یك دیوار شكسته است كه قسمتی از آسمان را نشان می‌دهد.‌ در كل نقاشی‌هایی كه حس كهنه بودن را القا می‌كنند خیلی دوست دارم.
 
درمان كودكانه
 
از آن‌جا كه بچه‌ها روحیه‌های متفاوتی نسبت به یكدیگر دارند، بنابراین انتخاب طرح و رنگ مناسب برای آن‌ها ‌اهمیت خاصی دارد‌؛ مثلا برای كودكی كه بیش‌فعال است، هرگز نباید از رنگ قرمز استفاده كرد تا بیش‌‌فعالی‌اش شدت بگیرد.

برای كودكی كه آرام و منزوی است، رنگ‌های گرم را پیشنهاد می‌كنم، چراكه ‌نشاط و انرژی خوبی به او می‌دهد. برای كودكانی كه از نظر روحی و رفتاری حالت نرمالی دارند‌، رنگ‌های زرد و نارنجی مناسب است چون این 2 رنگ، باعث رشد خلاقیت در بچه‌ها می‌شود و به‌نوعی رنگ علم به حساب می‌آید. بعد از انتخاب رنگ، هر كودكی علایق خاص خودش را دارد؛ برای یكی ورزش خاصی مهم است و برای‌ دیگری شاید یك شخصیت كارتونی مهم باشد.
 
كسب آرامش در زمان خواب
 
اتاق خواب، همان‌طور كه از اسمش بر‌می‌آید، محلی است برای استراحت و فرار از دغدغه‌های روزمره ما آدم‌ها؛ بنابراین در انتخاب طرح و رنگ اتاق خواب، ‌ابتدا سعی می‌كنم با خصوصیات‌ روحی و رفتاری اشخاصی كه در آن اتاق‌ به استراحت می‌پردازند،‌ آشنا شوم تا انتخاب ایده‌آل‌تری داشته باشم.

مثلا آن‌هایی كه دچار افسردگی‌اند، اغلب رنگ بنفش را دوست دارند؛ اما بیشتر مواقع وقتی برای‌شان توضیح می‌دهم كه بنفش، رنگ مناسبی برای‌ آن‌ها نیست و موجب بیشتر شدن افسردگی‌شان می‌شود، قبول می‌كنند طراحی اتاق خواب‌شان را طبق سلیقه من انجام دهند.
 
برای كودكی كه بیش‌فعال است، هرگز نباید از رنگ قرمز استفاده كرد تا بیش‌‌فعالی‌اش شدت بگیرد. برای كودكی كه آرام و منزوی است، رنگ‌های گرم را پیشنهاد می‌كنم، چراكه ‌نشاط و انرژی خوبی به او می‌دهد. برای كودكانی كه از نظر روحی و رفتاری حالت نرمالی دارند‌، رنگ‌های زرد و نارنجی مناسب است چون این 2 رنگ، باعث رشد خلاقیت در بچه‌ها می‌شود
 
جلوه بخشیدن به وسایل منزل
 
از آن‌جا كه نقاشی روی سقف از نقاشی روی دیوار سخت‌تر است، ‌بیشتر اوقات ابتدا طرح را روی بوم می‌كشم، سپس‌ روی سقف دكوپاژ می‌كنم. در كنار نقاشی روی دیوار یا سقف، نقاشی روی وسایل منزل مثل كابینت‌ها،درب ِ كمدها، میز، مبلمان و صندلی را هم انجام می‌دهم كه بسیار جالب است و بسیار هم طرفدار دارد. خیلی از افراد از من می‌خواهند‌ توسط نقاشی، وسایل ساده منزل‌شان را جلوه زیباتری ببخشم.

البته در همه موارد، این كار قابل اجرا نیست، مثلا اگر جنس یك صندلی‌ از پلاستیك‌ باشد، نقاشی روی آن ممكن نیست؛ اما در سایر موارد مانند چوب، فلز، چرم‌های مصنوعی و...، می‌توان طراحی‌های زیبایی را انجام داد.

انتهای پیام/

منبع : مجله زندگی ایده آل
برچسب ها: راهنما ، انتخاب ، رنگ ، کاغذ ، دیواری ، فضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.