سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اسرائيل به غزه

"تام کول"عضو جمهوریخواه کمیته فرعی دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اسرائیل به نوار غزه دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان؛ " تام کول"  در گفتگو با این شبکه درباره حملات اسرائیل به نوار غزه گفت روشن است کشته شدن غیرنظامیان ناراحت کننده است اما اسرائیل برای دفاع از خود این کار را می کند. اتفاقات ناخوشایندی از جمله قتل چند نوجوان در هر دو طرف رخ داد که در نهایت کار به اینجا کشید. هیچ کشوری نمی تواند باران موشک را روی مردم خود تحمل کند. در هر حال حق مشروع اسرائیل است از مردم خود دفاع کند. من فکر می کنم آنها پاسخ به حماس را خیلی حرفه ای و در عین حال قاطع انجام می دهند. ما در کنگره قطعنامه ای در حمایت از اسرائیل صادر کردیم. شکی نیست کنگره یکصدا از اسرائیل حمایت می کند. دولت آمریکا نیز همانند موارد مشابه از اسرائیل حمایت می کند.

"تام کول"، نماینده جمهوریخواه کنگره درباره سقوط هواپیمای مالزی در شرق اوکراین هم گفت من هم بیشتر از کسانی که در رسانه ها کار می کنند درباره این ماجرا اطلاعات ندارم و بیشتر اطلاعاتم را از منابع خبری دریافت می کنم. به نظر من هیچ دلیلی وجود ندارد که نیروهای دولت اوکراین این هواپیما را هدف قرار داده باشند. اما شورشیان و جدایی طلبان در شرق اوکراین چند بار هواپیماها و بالگردهای ارتش اوکراین را سرنگون کرده اند. این خود نشان می دهد شورشیان سخت افزار این کار را دارند و احتمالا مستقیم یا غیرمستقیم این سخت افزار را از روسیه به دست آورده اند. حتما افرادی نیز نحوه استفاده از این تسلیحات را به آنها آموزش داده اند. به نظر من آنها فکر می کرده اند این هواپیمای نظامی اوکراین بوده است و به همین علت آن را هدف قرار داده اند. در نتیجه سقوط این هواپیما حدود سیصد نفر غیرنظامی بی گناه کشته شده اند.

وی درباره موضع گیری دولت اوباما در قبال روسیه گفت من همیشه گفته ام ما باید کمکهای نظامی مستقیم به اوکراین داشته باشیم. اوکراین جامعه ای دموکراتیک و طرفدار غرب است. در اوکراین رئیس جمهوری روی کار آمده است که با قاطعیت با فعالیتهای تروریستی در شرق این کشور برخورد می کند. دولت جدید اوکراین خواستار کمکهای نظامی شده است اما از ما نخواسته نیروی نظامی به منطقه اعزام کنیم یا هواپیمای جنگ بفرستیم بلکه فقط از ما تجهیزات نظامی و مشاوره نظامی خواسته است. این خواسته هایی است که ما باید به آن عمل کنیم. اوکراین کشور دوست آمریکاست و ارزشهای مشترکی با ما دارند و برای بقا و تمامیت ارضی و یکپارچگی خود در برابر همسایه ای می جنگد که همه می دانند به اوکراین زور می گوید و قلدرگری می کند و فعالانه از ستیزه جویان مسلح در شرق اوکراین حمایت می کند. بنابراین همه اینها ایجاب می کند ما فراتر از تحریمها اقدام کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رها
۱۹:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۳
بفرما اینم روشنفکران غربی ....

فقط متاسفم اسراییل حق داره از خود دفاع کنه اما فلسطین حق نداره؟ این قانون کجانوشته شده؟