سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو جعبه سياه هواپيمای مالزی پيدا شد/ اعلام آمادگی اينترپل برای تحقيقات در مورد هواپيمای سرنگون شده

اوکراين اعلام کرد دو جعبه سياه هواپيمای مالزی پیدا شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام مشاور فرماندار منطقه دونتسک اوکراین،  اداره امور اضطراری اوکراین دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری مالزی را در محل سقوط این هواپیما پیدا کرده است.

از سوی دیگر سازمان پلیس بین الملل " اینترپل" امروز اعلام کرد حاضر است در خصوص تحقیق در مورد سانحه سرنگونی یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاین که روز گذشته در شرق اوکراین سرنگون شد، کمک کند.

"رونالد نوبل" دبیر کل اینترپل در بیانیه ای پیشنهاد کمک کامل و جامع این نهاد را به کشورهای عضو برای کمک به شناسایی و بازگردادن اجساد و اشیا به جا مانده از مسافران پرواز ام اچ 17 اعلام کرد. این پرواز که از آمستردام عازم کوالالامپور بود، 298 سرنشین داشت.

وی تاکید کرد: ما همچنین در این مورد که آیا مسافرانی با گذرنامه مفقود شده یا مسروقه سوار هواپیما شده است یا خیر؟ کمک خواهیم کرد.

نوبل خاطر نشان کرد در صورتیکه از آنها درخواست هیئت اینترپل در محل مستقر خواهد شد. این گروه شامل متخصصان تشخیص هویت برای تحقیق میدانی خواهد بود. این گروه ها پیش از این در زمان سونامی سال 2004 در آسیا، زمین لرزه هائیتی، فاجعه پرواز ایرفرانس ریو-پاریس و حمله تروریستی وستگیت در کنیا به کار گرفته شده اند.

گفتنی است، بر اساس اعلام وزارت کشور اوکراین، تعداد کشته های ناشی از سقوط هواپیمای بوئینگ -777مسافربری مالزی حدود 300 نفر بوده است و 23 تبعه آمریکا ، 4 فرانسوی و 9 انگلیسی ازجمله سرنشینان این هواپیما بوده اند.دولت هلند به دلیل کشته شدن 154 نفر از اتباع این کشور در سقوط هواپیمای مالزیایی عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته درآیند. 108 تن از مسافران هواپیمای مالزیایی از اعضای هیئتی بودند که می خواستند برای شرکت در بیستمین کنفرانس جهانی مبارزه با ایدز به استرالیا بروند.  این درحالی است مخالفان دولت اوکراین مدعی شدند هواپیمای مسافربری مالزی را که در اوکراین سرنگون شد یک فروندهواپیمای جنگی اوکراین هدف قرار داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.