سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونگی توزیع اقتدار سالم در خانواده

در خانواده‌هایی که قدرت به طور سالم توزیع می شود احترام و ارزش‌ها در خانواده مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،؛  در خانواده باید حس اعتماد، همبستگی، احترام  و همکاری متقابل وجود داشته باشد که بافت اولیه و سرمایه خانواده را تشکیل می دهد پس به همین جهت قدرت باید به طور سالم در خانواده توزیع شود.
 
براین اساس مریم ملک صالحی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: تفاهم عمیق در خانواده باید در حدی باشد که همه افراد خانواده این فرصت را داشته باشند که به راحتی نیازهای  خود را مطرح کنند که این  خود نوعی تشریک المساعی و دموکراسی در تصمیم گیری‌هاست.
 
ملک صالحی خاطر نشان کرد: در خانواده‌هایی که جدایی عاطفی، عدم اعتماد، رقابت و تضاد وجود دارد قدرت به طرف یکنفر کشیده می شود و تصمیم گیری ما به عهده اوست و توزیع اقتصاد در خانواده و سرمایه کاهش پیدا می کند.
 
این روانشناس متذکر شد:در خانواده‌هایی که قدرت به طور سالم توزیع می شود احترام و ارزش‌ها در خانواده مشاهده می‌شود در صورتیکه در خانواده زن سالاری و مرد سالاری، هویت افراد خانواده تحت‌لشاع قرار می گیرد و استعدادها شکوفا نخواهد شد.
 
گفتنی است، بایستی به هنجارهای اخلاقی تکیه کرده و منافع کل خانواده در نظر گرفته شود و اعضای خانواده از فرد محوری و فرد گرایی دور شود.
 
گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/

برچسب ها: توزیع ، اقتدار ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.