سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در خصوص بحران اوکراین جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال برنامه ریزی جهت تشکیل جلسه اضطراری در خصوص بحران اوکراین در روز جمعه است.

در حالیکه طرف های درگیر در بحران اوکراین یکدیگر را به سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزیایی متهم می کنند، شورای امنیت سازمان ملل قرار است اوایل روز جمعه در این زمینه جلسه تشکیل دهد.

دفتر مطبوعاتی هیئت سازمان ملل متحد در انگلیس روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که این نشست برای ساعت ده صبح به وقت محلی برنامه ریزی شده است.

جفری فلتمن، معاون امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل نیز قرار است با اعضای شورای امنیت گفتگو کند.

اوایل روز پنجشنبه نیز مارک لیال گرانت، سفیر انگلیس در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد لندن در نظر دارد جلسه اضطراری در زمینه سقوط هواپیمای بوئینگ 777 مالزی در اوکراین درخواست کند.

گرانت گفت: تاکنون این موضوع در شورای امنیت مطرح نشده است اما ما از قبل تصمیم داشتیم پیش از سقوط این هواپیما، نشست اضطراری این شورا را به منظور بحث در زمینه اوضاع در اوکراین در خواست کنیم و الآن نیز این موضوع فوری تر شده است.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اوایل امروز اعلام کرد سقوط این هواپیما نیز دلیل دیگری برای متوقف کردن درگیری ها در اوکراین می باشد.

وی از طرف های درگیر خواست درگیری غیر منطقی در شرق اوکراین را متوقف کنند و در زمینه برقراری آتش بس گفتگو کنند.

 اظهارات اشتون به دنبال صحبت های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح شد که وی گفته بود در صورتی که کیف حمله نظامی مرگبار خود را علیه نیروهای مقاومت در جنوب شرق اوکراین متوقف نکند، هیچ آتش بسی در این کشور اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.