سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملت سوریه از تحقق اهدافشان ناامید نمی‌شوند

واقعیت‌های موجود در سوریه، نشان از آن دارد که آنچه باصطلاح بهار عربی نامیده شد، ساخته غرب و گامی به سوی ترسیخ پایه های اندیشه صهیونیستی_وهابی است؛ برخلاف آنکه حزن و اندوه این واقعیت بر تمام جهان سایه افکنده، ولی امیدواری از بین نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "البعث"؛  روشن است که واقعیت اجتماعی و سیاسی آشفته و کنونی دنیای عرب، با برداشت های متعدد غلطی همراه است که باید اصلاح شود.

برخلاف آنکه حزن و اندوه این واقعیت بر تمام جهان سایه افکنده، ولی امیدواری از بین نخواهد رفت و ملی گرایی و غیرت عربی، عامل قدرت، اراده و پایداری ملت خواهد بود.
این واقعیت تلخ، نشان از آن دارد که آنچه باصطلاح بهار عربی نامیده شد، ساخته ی غربی‌ها و گامی به سوی ترسیخ پایه های اندیشه ی صهیونیستی_وهابی است؛ خوانش و برداشت صحیح از این واقعیت، اثبات می کند که آن بهار خارهای بدون شکوفه و سنگ بزرگی است که پایه‌های هویت ملی، زندگی مسالمت آمیز، روشنگری و مدرنیته را هدف قرار داده است.

پایداری و مقاومت ملت سوریه ثابت کرده است غربی ها و تروریست ها، به دنبال اصلاح و برقراری عدالت اجتماعی و نیز پرپایی دولت ملی نیست؛ آنان، آنگاه که پیشنهاد اصلاحات و گفتگو مطرح شد، به سرعت آن را رد کردند و خواستار آزادی های فردی که طراح آن آل ثانی، اردوغان و آل سعود بودند، شدند؛ چراکه این پیشنهاد از طرفی با طرح  عادی‌سازی و سازش، آنها تقارن ندارد و نشانه آن، اتفاقات اخیر غزه است که با طرح بهار عربی همسوست.

از طرفی دیگر، ویرانگری‌های گروه های تروریستی و اردوغانی تنها در حلب، از ویرانگری های آمریکا در عراق، بسیار بیشتر است و این ثابت می کند که برنامه های این گروه های تروریستی، هیچ هدف ملی، عربی، اسلامی و انسانی را در بر ندارد؛ بلکه آن به دنبال تقویت تروریسم است که جز انسان خائن و توطئه گر آن را انکار نمی‌کند.

اینها حقایقی است که نمی توان آن را انکار کرد؛ امروز ملت سوریه و ملتهای آزاده با امیدواری زیاد، به نتایج پایداری ملت، ارتش و دولت سوریه و استقرار آرامش چشم دوخته اند و امیدوارانه به نابودی تروریسم تکفیری و بنای دولتی ملی یقین دارند. اکنون سوگند ریاست جمهوری، فرصتی تاریخی برای اعاده ی هوشیاری و تحکیم هویت ملی و همبستگی خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.