سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی:

بحران "صنعت نساجی"، ریشه در قدمت تکنولوژی و عدم مدیریت صنایع داد

آرمان گفت: بحران صنایع نساجی در قدمت تکنولوژی و عدم مدیریت صنایع ریشه دارد که سبب بالا رفتن هزینه‌های تامین منابع مالی و هم چنین بازتاب‌های منفی بر روی تولید دارد.

بهمن آرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ریشه‌ی بحران صنعت نساجی در قدمت تکنولوژی و عدم مدیریت صنایع دارد. که سبب بالا رفتن هزینه‌های تامین منابع مالی و هم چنین بازتاب های منفی بر روی تولید دارد.

وی در ادامه افزود: اگر به کشورهایی چون ترکیه، پاکستان، هندوستان و کره جنوبی که دارای صنایع پتروشیمی نیستند بنگریم محصولات و مواد اولیه با قیمت خیلی بالاتر از تولیدکنندگان کشورمان از بازارهای جهانی خریداری ولی به دلیل تکنولوژی بالا توانسته‌اند محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تکنولوژی نساجی ما قدمت 50 ساله دارد تصریح کرد: به این دلیل محصولات نساجی از نظر کیفی و هزینه‌ی تمام شده با تولیدات دیگر کشورها و حتی کشورهای همسایه قابل رقابت نیست.

وی با اشاره به اینکه در این صنعت سرمایه‌گذاری‌های مناسب صورت نگرفته است اضافه کرد: اگر نرخ ارز مبادله ای در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شود و آن‌ها تولیدات خود را بر پایه‌ی این نرخ محاسبه کنند بنابراین شاهد بازتاب منفی رکود و کاهش تولید در این صنعت و سایر صنایع نخواهیم بود.

آرمان در پایان یادآور شد کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از 13 به 8 سنت از سوی تصمیم منطقی بوده و ربطی به وضعیت امروز صنعت نساجی ندارد و در راستای کمک به صنعت پتروشیمی بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.