سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حاکمیت مکلف است فرهنگ حجاب را در کشور نهادینه کند

دبیرکل جبهه عفاحاکمیت مکلف است فرهنگ حجاب را در کشور نهادینه کندحاکمیت مکلف است فرهنگ حجاب را در کشور نهادینه کندف کشور گفت: چون نظام ما یک نظام اسلامی است‌ حاکمیت مکلف است فرهنگ عفاف و حجاب را در کشور نهادینه کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسین دعایی در نشست خبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما به عنوان یک جامعه اسلامی حق داریم که مطالبه فرهنگ حجاب را یکی از اصلی‌ترین مطالبه‌های خود بدانیم.

دبیرکل جبهه عفاف کشورعنوان کرد: دشمنان قسم خورده نظام ویران کردن عفاف و حیا را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای براندازانه نظام اسلامی در دستورکار قطعی خود قرار داده است.

وی با طرح این سوال که بخش‌های فرهنگی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این توطئه چه تدبیری کرده‌اند؟ گفت: چرا بعد از گذشت ۳۴سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای یکبار وهمیشه نگاه ما به مسئله حجاب و عفاف یکسان‌سازی نمی‌شود و دیدگاه‌های متفاوتی عرضه می‌شود؟

دبیر‌کل عفاف کشور اظهار کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران چرا مجلس و دولت برای فرهنگ سازی حریم زن مسلمان ایرانی در تمرکز برنامه‌های اجرایی و تخصیص بودجه اقدام موثری صورت نداده‌اند؟

وی گفت: این سوالات یک دادخواست منطقی، منصفانه و مؤدبانه نسبت به عملکرد حاکمیت در رابطه با عنصر عفت در جمهوری اسلامی ایران است.

دعایی درباره عدم ثبات دیدگاه‌ها در مورد حجاب عنوان کرد: متأسفانه هر کسی که در جامعه ما مسئولیتی را می‌پذیرد به خود حق می‌دهد که سخنگوی اسلام و تئوری‌پرداز‌ مسائل اسلامی شود که این مسئله جای تأسف بسیار عمیقی دارد.

دبیرکل عفاف و حجاب کشور اظهار کرد: مجلس و دولت وقتی که تشخیص دادند جمعیت کشور به گونه‌ای در حال افزایش است که برای مسئله بهداشت و اشتغال ایجاد بحران می‌کند دست به دست هم دادند و با تصویب بودجه ده‌ها میلیاردی و بسیج همگان برای کنترل نسل و عقیم سازی مردم وارد صحنه شدند و متأسفانه نتیجه هم گرفتند و ایران در کاهش آمار باروری رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

دعائی گفت: چرا مجلس و دولت برای فرهنگ سازی حفظ حریم قدسی زن ایرانی، در تخصیص بودجه و فرهنگ سازی آن هزینه و اقدامی نکرده‌اند؟ این خواسته‌های ما به واقع به صورت منصفانه، مؤدبانه، خالصانه و صادقانه درباره مهمترین موضوع اسلامی بوده است.

وی افزود: بحث‌های مربوط به فرهنگ عفاف و حجاب فقط مربوط به یک هفته نیست و در همین هفته چه خروجی مثبتی به چشم می خورد؟ این موارد را با رصد کامل پیگیر هستیم و به فضل الهی با حرکت‌های مردمی و تلاش مؤسسات و انجمن‌های اسلامی این دغدغه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در نشست خود با دغدغه مندان عفاف و حجاب کشور فرمودند همانطور که دشمنان ما وارد صحنه شده اند شما هم باید شبکه‌سازی و سازماندهی داشته باشید و جبهه‌های فرهنگی را ایجاد کنید و به برکت دستور ایشان مؤسسات فرهنگی در حال متصل شدن هستند و یکی از این گروه‌ها جبهه فرهنگی عفاف کشور بوده که اساسنامه آن تدوین شده و جهت دریافت مجوز تحویل مسئولان امر شده است.

دعائی با اشاره به آغاز فعالیت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب از نیمه دوم سال گذشته گفت: در مدت 9 ماه اخیر، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و نخستین فعالیت، شناسایی فعالان عفاف و حجاب بود و 50 مرکز، میثاق نامه خود را امضا کرده‌اند و در حال حاضر در حال بررسی 110 مرکز دیگر هستیم.

وی عنوان کرد: اساسنامه مربوطه تدوین شده است و به تصویب شورای راهبردی نیز رسیده است، بانک فعالان و محصولات تولیدی و موسسات و پورتال با ظرفیت حجاب به زودی رونمایی می‌شود و جشنواره ملی حجاب با 13 کمیته برگزار می‌شود تا رقابتی برای تولید محصولات فاخر فراهم شود.

دعائی افزود: اصلی ترین کار ما مدیریت جشنواره فرهنگی عفاف و حجاب بوده و عواملی که وضع موجود را ایجاد کرده‌اند زیاد هستند.

در این نشست همچنین از چهار کتاب نگرشی بر قرآن، ماه نو، خداوند در آئینه عشق و عقل و حرف کاربردی رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، حجاب ، عفاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.