سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تئاتر از سبد حماتی دولت خارج شده است

بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون کشورمان گفت :تئاتر به عنوان یک هنر ریشه ای در فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی در سالهای اخیر از سبد حمایتی دولت خارج شده است .

کورش زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با تاکید بر این مطلب که نمایشی با موضوع انقلاب اسلامی دوسال در صف انتظار برای صدور مجوز مانده است ،گفت: مسئولان فقط انتقاد می کنند که چرا نمایشی با موضوع انقلاب ساخته نمی شود وقتی هم تولید می شود برای دریافت مجوز با سختی های زیادی مواجه خواهیم بود .

وی مشکل اصلی تئاتر کشور را خروج این هنر از سبد حمایت دولت برشمرد و حرکت تئاتر به سمت گیشه را معضلی در بستر فرهنگ و هنر بیان کرد و افزود : دولت ها در کشور های اروپایی و بلوک شرق و غرب به عنوان مهد تئاتر در جهان حامی جدی این هنر می باشند و این نوع حمایت در کشورمان ساختاری عکس دارد .

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با پرداختن به این جمله که " تئاتر برای ادامه حیات به حمایت دولت نیاز دارد " و در غیر اینصورت نمی تواند در حوزه فرهنگ و هنر دواغم داشته باشد را موضوعی کلیشه ای دانست و ابراز داشت : شورای حمایتی در بدنه تئاتر کشور شکل نگرفته است و تنها هنرمندان این عرصه با عشق به کار خود ادامه می دهند .

زارعی در خاتمه با تاکید بر اینکه هنرمندان تئاتر کشور به در و دیوار می زند تا برای تولید آثار خود اسپانسر پیدا کنند و آثار خود را برای عرضه به مخاطب بروی صحنه ببرند ، خاطر نشان کرد : رئیس جمهور در جمع نخبگان فرهنگ و هنر کشور قول حمایت از تئاتر را داد و این هنر باید از وضعیت بلاتکلیفی خارج شود ./س


برچسب ها: تئاتر ، هنر ، فرهنگ ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.