سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

فعالیت ۳ هزار ورزشکار در رشته کوهنوردی در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از فعالیت بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب گروه‌های کوهنوردی مردان و زنان در سراسر استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، جولایی در مجمع انتخابات ریاست هیئت کوهنوردی استان کردستان گفت: کوهنوردی در استان کردستان با توجه به ظرفیت و اقلیم مناسب جغرافیایی و کوه‌های سر به فلک کشیده و وجود ورزشکاران استقامتی جایگاه ویژه‌ای را در ورزش استان دارد و در رشته غارنوردی و صعودهای ورزشی ورزشکاران و قهرمانان متعددی در سطح استان پرورش یافته و عناوین بسیاری را کسب کرده‌اند.
وی افزود: بزرگترین مشکل در زمینه پیشرفت بیش از پیش این رشته ورزشی نبود حامیان مالی به علت عدم وجود کارخانجات صنعتی در استان است و اکثر ورزشکاران رشته‌های ورزشی با این مشکلات مواجه هستند و حتی برای اعزام 2 ورزشکار کوهنورد به صعودهای برون مرزی دچار مشکل هستیم که مساعدت فدراسیون در این زمینه را طلب می‌کند.
جولایی ادامه داد: کوهنوردی در استان کردستان اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش از 3000 نفر ورزشکار سازمان یافته در قالب گروه‌های کوهنوردی در بخش مردان و زنان در اکثر بخش‌ها، روستاها و مناطق سطح استان فعالیت منظمی دارند و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان نیز وظیفه هماهنگ کننده و لیدر را برای انسجام برنامه های این گروه ها ایفا کرده و تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته و مشکلات قبلی حل شده است.
وی گفت: از هیئت جدید انتظار می رود با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، شهرداری و دیگر ارگان‌های مربوط زمینه گسترش این رشته ورزشی را بویژه در شاخه صخره نوردی مهیا کند و فعالیت های بیشتری را در این زمینه و جذب حداکثری ورزشکاران و علاقمندان انجام دهد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: ورزشکار ، فعالیت ، کوهنورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.