سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال کاپ آسیا؛

ایران خاطره باخت در ووهان را با برد عوض کرد/ صعود ملی پوشان ایران به نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران که در اواسط کوارتر سوم، سامان ویسی را به خاطر مصدومیت از دست داد، باخت 3 سال قبل به اردن در ووهان را در همین شهر جبران کرد و به نیمه نهایی کاپ آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران که برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا بار دیگر با اردن روبرو شده بود با شکست این تیم به عنوان دومین تیم بازی های امروز به جمع چهار تیم نهایی رسید.

حامد حدادی ستاره مصدوم ایران طبق گفته های قبلی به این دیدار رسیده و در ترکیب اولیه تیم جای گرفت. سامان ویسی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی و اوشین ساهاکیان دیگر بازیکنان ترکیب اولیه ایران بودند.

حدادی بعد از 5 امتیاز اولیه اردن با یک دانک اولین امتیاز ایران را هم به دست آورد. بازیکنان ایران تا دقیقه هفتم هم از اردن عقب بودند اما ابتدا با پرتاب سامان ویسی بازی 11 - 11 مساوی شد و با امتیازات حدادی و جمشیدی، اختلافی 5 امتیازی تا قبل از پایان کوارتر اول به دست آمد.

کوارتر اول در شرایطی با نتیجه 21 بر 12 به نفع ایران تمام شد که محمد جمشیدی با 8 امتیاز در کنار حدادی بهترین بازیکنان این کوارتر بودند.

ایران برنده نیمه اول

کوارتر دوم بازی کم امتیازتر از ده دقیقه اول بود. سجاد مشایخی در این دقایق یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و ایران در نهایت نیمه اول بازی را هم با نتیجه 33 بر 22 برد.

اردنی ها در کوارتر سوم بازی بهتری انجام داده و راحتتر امتیاز می گرفتند.در این کوارتر سامان ویسی دچار مصدومیت شد و شرایط او به شکلی بود که موفق به خروج از زمین با پای خود نشد و بازیکنان دیگر او را به بیرون انتقال دادند.

با این اتفاق، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در پست های بیرونی جای گرفتند اما چند دقیقه بعد از ویسی، سجاد مشایخی هم با مشکل در دست چپ خود از بازی خارج شد تا تیم بدون گاردرأس بماند. بهنام یخچالی با خروج مشایخی جای او را پر کرد.

ایران با این شرایط کوارتر سوم را با نتیجه 18 بر 16 برد.

ورود بازیکنان ذخیره در کوارتر آخر

سامان ویسی در ادامه بازی موفق به بازگشت نشد اما سجاد مشایخی که مشکلی جدی نداشت در ابتدای کوارتر چهارم به بازی برگشت.

روزبه ارغوان که در نیمه دوم برای اولین بار به زمین آمده بود در تنها چند دقیقه حضور در زمین 2 بار با بازیکنان اردن وارد بحث شد که یک مورد آن بعد از خطای بد بازیکن اردن صورت گرفت.

با توجه به تثبیت اختلاف امتیاز در کوارتر آخر، بچیروویچ بازیکنان ذخیره را وارد زمین کرد. حامد حدادی هم که تا قبل از این کوارتر آمار دبل دبل داشت از بازی بیرون رفت.

محمد جمشیدی که در بازی های قبلی با انتقاداتی هم مواجه بود در این بازی بهترین امتیازآور تیم به شمار می رفت. جمشیدی تا کوارتر آخر از 20 امتیاز هم عبور کرد.

ایران کوارتر آخر بازی را هم با اختلاف 2 امتیاز برد و با پیروزی 75 بر 60 به مرحله نیمه نهایی رسید. ایران در این دیدار با بازی خوب بازیکنان روی نیمکت به برتری رسید به طوری که نیمکت ایران در مجموع 50 امتیاز در مقابل 10 امتیاز نیمکت اردن به دست آورد و بزرگترین نقش را در برد امروز ایفا کرد.

حریف مرحله نیمه نهایی ایران با دیدار تیم های فیلیپین و هند مشخص می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حامد ، حدادی ، اردن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.