سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل حمله انتحاری که به کشتار 90 غیرنظامی "افغان" انجامید، محکوم کرد

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" حمله انتحاری مرگبار روز (سه شنبه) در استان پکتیکا را که به کشته شدن 90 غیرنظامی و زخمی شدن 50 تن دیگر از آنان انجامید به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل ˈیوناماˈ روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد و ˈیان کوبیشˈ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان کشتار غیر نظامیان افغان در حمله انتحاری روز سه شنبه در استان پکتیکا و کشته شدن کارمندان دفتر نهاد ریاست جمهوری افغانستان را در حمله انتحاری دیگری در کابل، بشدت محکوم کرد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل افزود: وقوع چنین حملاتی نقض جدی قانون بین المللی و حقوق بشر است.

یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با تقبیح کشتار غیر نظامیان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد عاملان این حادثه باید در برابر اعمال خود پاسخگو باشند.

دفتر ملل متحد در کابل به گروه طالبان هشدار داد حمله به غیر نظامیان در مناطق پر جمعیت را متوقف کند زیرا اینگونه اقدامات جنایات جنگی محسوب می شود.

روز گذشته یک عامل انتحاری بمب جاسازی شده در یک کامیون را در بازاری شلوغ در شهرستان ˈاورگونˈ پکتیکا در جنوب افغانستان منفجر ساخته شد که بر اثر آن 90 تن از غیر نظامیان کشته و 50 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.