سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

شرکت های دانش بنیان ظرفیت تامین نیاز داخلی و صادرات بالایی دارند

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان ضمن تامین بازار داخلی تا میزان حداقل یک هزار میلیارد تومان می توانند در بخش صادرات دانش فنی نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛.

محمود شیخ زین الدین اظهارداشت: در حال حاضر حدود 80 میلیارد تومان واردات در بخش های مختلف داریم که بخش بزرگی از آن می تواند توسط محصولات شرکت های دانش بنیان تامین شود.

وی افزود: ما مسئولان وظیفه داریم با برنامه ریزی و بستر سازی به گونه ای عمل کنیم تا بخش زیادی از نیازهایمان را در داخل تامین کنیم و پاسخگو باشیم که این کار مستلزم شناسایی توانمندی های همه جانبه شرکتهای داخلی است.

زین الدین بیان کرد: بدنبال بازاریابی برای تولیدات و محصولات شرکت های دانش بنیان هستیم و معتقدیم بازارهای داخلی بسیار بزرگ است و خیلی از نیازها را می توانیم خودمان تامین کنیم و به خارج وابسته نباشیم.

این مسئول یادآورشد: البته شرکتهای دانش بنیان هم لازم است تلاش کنند جنبه کسب و کار و تجاری سازی را در خود تقویت کنند زیرا گاهی از نظر فنی قدرت لازم را دارند اما در فروش ضعیف هستند و این جنبه را پیدا نکرده اند که در خدمات پس از فروش و فاینانس کردن مشتری باید بیشتر تلاش شود.

این مسئول یادآورشد: صندوق نوآوری و شکوفایی در صدد است در این حوزه اقدام کند که تاکنون فعالیت های خوبی صورت گرفته اما باید نیازهای خود را حتی الامکان در داخل رفع کنیمز/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.