سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش خبر داد

«تبدیل گروه‌های آموزشی به صورت یک قانون» در شورای عالی آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت گروه‌های آموزشی از اولویت‌هایمان است و در حال تبدیل گروه‌های آموزشی به صورت یک قانون در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،همایش کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش با حضور عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران، سرگروه‌ها و کارشناسان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران در خانه معلم برگزار شد.

عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: اعتقاد دارم روح آموزش و پرورش در مدرسه است و همه بخش‌های دیگر پشتیبان مدرسه هستند.
وی ادامه داد: می‌خواهیم دانش‌آموزانی فکور، مؤمن و کارآفرین تربیت کنیم و رسیدن به کمال و حیات طیبه مورد تأکید در سند تحول تنها برای دانش‌آموزان نیست.

محبی با اشاره به اولویت‌های کاری دوره متوسطه اول افزود: یکی از اولویت‌های سال جاری تقویت گروه‌های آموزشی است و وزیر آموزش و پرورش نیز از این موضوع پشتیبانی می‌کند و برای نخستین بار تنظیم ماده واحده آن و ارسال به شورای عالی آموزش و پرورش صورت گرفته است تا گروه‌های آموزشی به صورت قانون در بیاید.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، گام دوم را تهیه آئین‌نامه‌ای برای ابتدایی و راهنمایی برشمرد و گفت: گروه علمی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و در مرحله سوم کارمان این است که در ساماندهی نیروی انسانی، گروه‌های آموزشی را به گروه الف بیاوریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال تدوین آئین‌نامه مقررات آموزشی از جمله هدایت تحصیلی و ارزیابی پیشرفت تحصیلی هستیم و امسال نیز 100 پژوهش‌سرا به 300 پژوهش‌سرای فعلی افزوده می‌شود.

محبی ادامه داد: مبنای دوره ما بر اساس همان «راهنمایی» است چرا  که دوره هویت‌یابی دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموزان در دوره راهنمایی وقتی در کلاس حضور دارند هویتشان از اجتماع، فرهنگ و طبیعت خاص خودشان شکل می‌گیرد و باید به این موقعیت‌ها توجه کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.