سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت:

قرار است 3 هزار ميليارد تومان از حساب بابک زنجانی به وزارت نفت واريز شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قرار است 3 هزار ميليارد تومان از حساب بابک زنجانی به وزارت نفت واريز شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته دولت یازدهم برای "خروجِ غیرتورمی از رکود" گفت: در بخش بانکی تعیین تکلیف‌هایی برای بانک‌‌ها کرده‌ایم که به معنای استفاده بهینه از سپرده‌های بانکی بوده و هدف اصلی ما صیانت از سپرده‌های بانکی مردم است.    
   
وی همچنین در رابطه با پرونده بابک زنجانی گفت: قرار است 3 هزار ميليارد تومان از حساب بابک زنجانی به وزارت نفت واريز شود و ما ضمن تشکر از مرجع قضایی اعلام می‌کنیم بانک مرکزی کمال همکاری را در این مورد با دستگاه قضا داشته‌است و به زودی با شناسایی پرونده‌های جدید به تدریج به این رقم از عودت اضافه خواهد شد.    
   
سیف در ادامه با اشاره  به وضعیت  ارز در کشور افزود: در حال حاضر در وضعیت تعادلی قرار داریم،‌ فضای تبادل ارز در جامعه باید با فعالیت‌های واقعی اقتصادی یکسان باشند.    
   
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون محدود کردن فاینانس چین گفت: در کنار سپرده‌گذاری‌هایی که بین دو کشور ایران و چین وجود دارد یک سری از منابع در کشور چین به عنوان پشتوانه نگهداری می‌شود، درباره موضوعی که قراردادش در دولت قبلی منعقد شده قاعدتا ما به آن پایبندیم اما در مقابل از طرف چینی درخواست داریم صددرصد منابع ما در مبادلات تجاری نباید بلوکه شود چرا که ما می‌خواهیم میزان استفاده از پایناس خود در چین را به حداکثر برسانیم.
 
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران پیرامون افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز اظهارداشت: ما نرخ سود را متعادل کردیم ولی در سوددهی به سپرده‌های بانکی تغییرات عمده‌ای ایجاد نکردیم تا ذی‌نفعان این موضوع قدرت خریدشان حفظ شود، البته به نظر می‌آید در حال حاضر به یک نرخ تعادلی رسیده‌ایم.   
 
وی همچنین تأکید کرد: بخشی از خواسته‌های بخش کشاورزی در قالب وام و با بهره مناسب با تعاملی که با وزارت اقتصاد و دارایی داریم به زودی به آنها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۳
3 میلیارد و 600 میلیون دلار
ااااااااااااااااااااااااا
چقدر میشه به ریال ؟
کل حسابش چقدر بوده ؟
مهدی
۱۷:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۳
3میلیاردو 600میلیون دلار به ریال چقد میشه!!!
خدایااااااااااااااااا
من بعد 12 سال کار تو شرایط سخت تونستم یه پراید ثبت نام کنم اون هم شد 21 تومن نمیتونم بگیرم
اونوقت
آقای زنجانی این همه پولا رو از کجا آورده