سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

محفل انس با قرآن کریم در دماوند برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن؛ محفل انس با قرآن کریم همراه با دیگر برنامه های قرآنی در دماوند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: خداوند را شاکریم که به همت نهادهای فرهنگی شهرستان همچون اداره اوقاف و امور خیریه، زیرساخت لازم جهت فرهنگ سازی و ترویج معارف الهی و ایجاد فرهنگ غنی در زمینه قرآن کریم وجود دارد که شاهد برگزاری اینگونه محافل در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمن در تلاش است زمینه بی اعتمادی را نسبت به اسلام و کتاب آسمانی ایجاد کند، شاهد توسعه شبکه های قرآنی، معارف الهی، مسابقات قرآنی در قالب روخوانی، تفسیر، آموزش و .... هستیم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در دوران گذشته مسافران خانه خدا از مکه، کتاب قرآن کریم را برای بستگان خود هدیه می آوردند و همین امر موجب چالش افکنی دشمن نسبت به مقوله تفاوت بین قرآن تهیه شده در عربستان و قرآن موجود در ایران شد ولی امروز قرآن های تهیه شده توسط هنرمندان کشور به دیگر کشورهای مسلمان جهان ارسال می شود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم و برگزاری برنامه های قرآنی در کشور رو به گسترش است، بیان کرد: زمانی تنها مکان های خاص و اساتید محدودی شرایط برگزاری اینگونه محافل را داشتند ولی امروز با وجود قاریان و حافظان ممتاز و ارزشمند در کشور، چه در سطح منطقه بلکه در سطح بین الملل پیشتازیم.

حجت الاسلام علاءالدینی افزود: در شرایط کنونی که دشمن با جنگ نرم وارد میدان شده، این توفیق وجود دارد که در هر دوره ایی شاهد کسب یکی از سه مقام نخست توسط قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی هستیم که این برای ما افتخار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کنیم تا خانواده های خود را به سمت قرآن سوق دهیم، تصریح کرد: برای داشتن یک جامعه قرآنی و حرکت به این سمت و سو نیازمند آشنایی بیشتر مردم به مفاهیم قرآنی هستیم و این مهم همکاری خانواده ها را نیز می طلبد.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و این کتاب انسان شناس و انسان ساز، بیان کرد: امید است در سایه توجهات حضرت حق بتوانیم بیش از این زمینه تشویق قرائت قرآن و عمل به آن را در شهرستان با وجود مردمی معتقد و دیندار فراهم کنیم، زیرا هدف بهره گیری از دستورات این کتاب شفابخش و بی همتاست./ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.