سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

" پروکسید " روغن نامطلوب شده و عاملی برای بروز بیماریهای سرطانی است

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : از آنجایی که " پروکسید " روغن با حرارت زیاد افزایش می یابد و زمینه ساز بسیاری از بیماریهای سرطانی و کبدی و قلبی و عروقی است.

مجید رنجبر کاظمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به جلسه آموزشی که قبل از ماه مبارک با حضور قنادان برگزار شد،افزود: در این جلسه آموزشهای لازم درباره چگونگی استفاده صحیح از روغن در پخت و پز زولبیا و بامیه ارائه شد.

وی تصریح کرد : در رفسنجان طرح مطلوبیت " پروکسید " روغن در تهیه زولبیا و بامیه هرساله از سال 88 مورد نمونه گیری و آزمایش قرار می گیرد و نتیجه این آزمایشها حاکی از آن است که در سال 88 میزان مطلوبیت " پروکسید " 65 درصد بوده و این میزان پارسال به 90 درصد رسیده که بیانگر 25 درصد افزایش مطلوبیت است.

وی توصیه کرد : مردم از زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کمتر استفاده و به جای آن از خرما و موادی که قند طبیعی دارند مصرف کنند زیرا زولبیا و بامیه حاوی قند بالایی است و موجب افزایش قند و چربی خون می شود.

وی با اشاره به وجود 60 قنادی در سطح دو شهرستان رفسنجان و انار تصریح کرد : با شروع ماه مبارک رمضان ، بازدید و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و نظارت بر توزیع آش و حلیم و زولبیا و بامیه در قالب طرح تشدید توسط بازرسان مراکز بهداشت رفسنجان وانار آغاز شد./ش


برچسب ها: حرارت ، روغن ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.