سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بیماریهایی شایع در فصل گرما

بیگلری مسئول بیماریهای واگیر دار مرکز بهداشت استان کرمانشاه ، مسمومیت‌ های غذایی، اسهال و یبوست را از بیماری‌ های شایع در فصل گرما عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛بیگلری با بیان این که احتمال بروز مسمومیت ‌های غذایی با مصرف تن ماهی و انواع کباب ‌ها به ویژه در مسافرت‌ ها بیشتر است، بر مصرف غذاهای کم حجم و مایعات زیاد در این بیماری‌ ها تاکید کرد .

وی به مسمومیت‌های غذایی به دنبال مصرف غذای آلوده، اشاره کرد.و گفت: آشنایی با علایم این بیماری مهم است،. مسمومیت‌های غذایی به ویژه پس از مصرف فست فوت ها و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده گاهی به صورت سردرد بروز می‌ کند که پس از چند ساعت برطرف می ‌شود. انواع شدید مسمومیت‌ های غذایی ممکن است، سردرد همراه با ، استفراغ و یا دل پیچه و اسهال را به دنبال داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین احتمال مسمومیت به دنبال مصرف میان وعده‌هایی مانند بستنی، چیبس، آب میوه که از دست فروش ‌ها تهیه می ‌شود، بیشتر است

بیگلری بر مصرف زیاد سبزی و میوه در فصل تابستان گفت: لازم است میوه و سبزیجات قبل از مصرف با مواد شوینده و ضد عفونی کننده، شسته شوند.

وی، گرمازدگی را از دیگر بیماری ‌های شایع فصل تابستان عنوان کرد و گفت: در گرمازدگی باید بیشتر به پیشگیری فکر کرد؛ به همین دلیل استفاده از پوشش مناسب و مصرف مایعات کافی به منظور جبران آب بدن در شرایط گرما بسیار لازم است..

مسئول بیماریهای واگیر دار با بیان این که یبوست نیز ممکن است به دلیل استرس ‌های مسافرت، عدم دسترسی به سرویس ‌های بهداشتی و عدم دسترسی به میوه و سبزیجات بروز کند گفت: به منظور جلوگیری از یبوست در فصل تابستان لازم است مایعات، میوه و سبزیجات زیادی با رعایت شرایط بهداشتی مصرف شود/ش.

برچسب ها: کرمانشاه ، بیماری ، فصل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.