سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیپور در تذکر شفاهی:

دست‌اندازی به منابع ملی و تغییر کاربری اراضی از سوی افراد سودجو پذیرفته نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی وظیفه همگانی است، گفت: دست‌اندازی به منابع ملی و تغییر کاربری اراضی توسط افراد سودجو به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد علیپور نماینده مردم ماکو، چالدران،شوط و پلدشت در نشست علنی امروز (چهارشنبه 25 تیر ) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفاظت از اراضی ملی وظیفه همگانی است و امروزه دست‌اندازی به منابع ملی و تغییر کاربری توسط افراد سودجو به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: این روزها شاهدیم که زمین‌های اراضی ملی و با ارزش در اطراف تهران و سایر شهرهای بزرگ توسط عده‌ای زمین‌خوار تصاحب می‌شود و خوشبختانه آقای تابش هم به دنبال طرحی هستند که باعث تقویت حفاظت از اراضی ملی، محیط‌زیست و آبخیزداری شود.

این نماینده مجلس نهم افزود: در حوزه انتخابیه بنده عموم مردم با امر کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و واحد صنعتی وجود ندارد و متاسفانه عملکرد منابع طبیعی در این منطق بر مبنای عملکرد نقشه‌های هوایی 50 سال قبل بوده و بر همان اساس روستاییان را محدود می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ سخت‌گیری‌های بی‌مورد سازمان منابع طبیعی عرصه را بر این افراد تنگ کرده و همین موضوع سبب شده که نرخ رشد جمعیت در چالدران منفی باشد.

علیپور در خاتمه یادآور شد:‌ متاسفانه جریمه‌های سنگین عملکرد سازمان منابع طبیعی زندگی را بر مردم این منطقه دشوار کرده و من از وزیر مربوطه می‌خواهم با اعزام بازرسانی به حوزه ماکو و چالدران مشکلات روستاییان و دامداران را بررسی کنند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اراضی ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.