سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره):

بیش از 57درصد از منابع این نهاد توسط حوزه مشارکتهای مردمی تامین می شود

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از 57 درصد از منابع این نهاد توسط حوزه توسعه مشارکتهای مردمی از طریق کمکهای صدقات عام،کمکهای سازمانها و نهادها و کمکهای خاص مانند حوادث و با استفاده از ظرفیتهای مردمی تامین می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،‌ محسن ولیئی در شانزدهمین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان با بیان اینکه این نهاد در بیش از 740 واحد اجرایی فعالیت می کند، به طبقه بندی منابع مالی این نهاد اشاره کرد وگفت:بیش از 57 درصد از منابع این نهاد توسط حوزه توسعه مشارکتهای مردمی از طریق کمکهای صدقات عام،کمکهای سازمانها و نهادها و کمکهای خاص مانند حوادث و با استفاده از ظرفیتهای مردمی و بخشی هم از طریق فعالیتهای اقتصادی و کمک موسسات و شرکتهای تابعه و منابع مقام معظم رهبری با توجه به اینکه کمیته امداد امام(ره) به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری است،تامین می شود.

وی با بیان اینکه وجوهات شرعی مانند کفارات،اکرام ایتام،نذورات، زکات و از دیگر منابع مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) است،یادآور شد:این بخش از منابع می بایست در حسابهای خاص نگهداری و الزاماً در همان محل به مصرف برسد .

درآمد حاصل از فعالیتهای اقتصادی و سایرکمکهای مردمی عام مانند: صدقات که کمیته امداد این  وجوه را براساس موازین شرعی و ضوابط و مقررات داخلی هزینه می کند.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد:منابع حاصل از بودجه دولت  که طبق موافقتنامه های مبادله شده، اخذ و طبق قانون محاسبات عمومی مصرف و گزارش عملکرد آن مانند سایر استفاده کنندگان از اعتبارات دولتی به دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه می شود.

ولیئی با اشاره به ایجاد صندوق  قرض الحسنه در این نهاد،یادآور شد:پرداخت وام برای افراد تحت پوشش این نهاد و افراد غیر تحت پوشش تا سقف مبلغ 15 میلیون تومان بر اساس نیازمندی آنان صورت می گیرد؛بطوریکه بعد از تقاضای افراد به دفاتر این نهاد،در بخش تحقیق و پذیرش بررسی میدانی جهت مشخص شدن نیازمندی افراد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی با وام قرض الحسنه صورت می گیرد،ادامه داد:این وام قرض الحسنه شامل :اشتغال،وام ازدواج جهت تامین جهیزیه،درمان،ودیعه مسکن  و کمک هزینه معیشت است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارتباط با منابع تامین وجوهات اداری و پرداخت دستمزد کارکنان این نهاد،اظهار کرد: تامین تمامی این وجوهات از طریق منابع دولتی که هرساله در ردیفهای دولتی توسط مجلس تصویب و از طریق خزانه دولت دریافت می کنیم، صورت می گیرد و تمامی کمکهای مردمی صرف رفع نیازمندی های محرومان و نیازمندان می شود.

انتهاي پيام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.