سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین با نخست وزیر هند در برزیل دیدار کرد

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز با "نارندرا مودی" نخست‌وزیرهند دیدار وگفتگوکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین "رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در حاشیه نشست سران گروه بریکس در فورتالیزای برزیل گفت: روابط روسیه و هند دارای بعدی استراتژیک بوده که به پایگاهی  راسخ وطولانی مدت از دوستی و همدردی متقابل میان دوملت متکی است.  

در این دیدار همچنین مودی نخست وزیر هند اعلام کرد که  دولت وی برای تقویت همکاریها با روسیه  ونیز بررسی زمینه‌های همکاری در امور دیگر تلاش خواهد کرد.

وی‌گفت: 65درصداز اهالی هند جوانانی هستند که سنی زیر 35 سال دارند و ما در حال بررسی این هستیم که چگونه از این نیرو سرشار درهمکاری با روسیه استفاده نماییم.

مودی همچنین از همکاری‌های نظامی فنی میان دوکشور تقدیر کرد و با تشکر از اعطای ناوهواپیمابر "فیکرامادیتیا" که هند اخیرا از روسیه تحویل گرفته گفت: این ناو قدرت نیروی دریایی هند را افزایش می‌دهد و نشانه آشکاری از همکاری میان دوکشور است.

گفتنی است روسیه در ابتدای سال آینده از برزیل ریاست بریکس را به منظور برگزاری دور بعدی سران این گروه در شهر اوفای روسیه در تابستان 2015 تحویل خواهد گرفت.

همچنین رئیس جمهور روسیه امروز سفرش به آمریکای لاتین را که یک هفته به طول انجامید و از کوبا آغاز و به نیکاراگوئه و آرژانتین انجام شد و به برزیل ختم گردید،پایان می‌دهد.

انتهای پیام/



برچسب ها: پوتین ، نخست ، هند ، برزیل ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.