سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان تئاتر:

تئاترملی هر کشور، آیینه‌ی تمام نمای مردم آن سرزمین است

تئاتر ملی هر کشوری بازتاب خوبی از خصلت و آیینه‌ی تمام‌نمای مردم آن سرزمین است.

حسام‌الدین باتمانی کارگردان جوان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: بها دادن به تئاتر ملی یک ضرورت است که متاسفانه از آن غافل مانده‌ایم. مدیران حوزه‌های مختلف در عرصه‌ی هنرهای نمایشی به طور دائم سخن از دفاع از تئاتر ملی زده و می‌زنند اما در عمل برای میدان دادن و باور کردن این مهم قدمی بر نداشته نمی‌شود.
 
وی با اشاره به راهکارهای موجود جهت پیشرفت تئاتر ملی عنوان کرد: بها دادن به نمایش‌نامه‌های ایرانی و به صحنه آوردن آن، هنری است که در این باب نمی‌توان آن را انکار کرد.
 
باتمامی ادامه داد: متاسفانه در هشت سال گذشته متولیان این امر دائم با ندانم‌کاری و تصمیم‌های غلط خود به این حوزه آسیب رساندند، بنابراین به عنوان راهکاری راهبردی باید دست هنرمندان و به خصوص نمایش‌نامه نویسان را باز گذاشت تا بتوانند انعکاس نقاط ضعف و قوت جامعه را در آثارشان بازتاب دهند.
 
وی افزود: در این خصوص صحبت بسیار است و به عنوان نمونه تنها به یک راهکار باید اشاره کرد.  تئاتر ملی هر کشوری بازتاب خوبی از خصلت و آیینه‌ی تمام‌نمای مردم آن سرزمین است بنابراین اگر به فرهنگ هر کشوری رجوع کنیم می‌توانیم عنوان ملی را برای تئاتر آن سرزمین برگزینیم.
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.