سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخلفین شکار غیر مجاز در پناهگاه حیات وحش ازنا به دام افتادند/ سلاح های شکاری در بین روستایان بومی و عشایر تهدیدي برای حیات وحش

مسئول پناهگاه حیات وحش ازنا گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست حفاظت پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا پس از تلاش و کمین طولانی چند ساعته در این منطقه موفق به دستگیری سه نفر متخلفین شکار غیر مجاز شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران محسن ايازي، مسئول پناهگاه حیات وحش ازناگفت:متخلفین مبادرت به شکار غیرمجاز یک رأس میش وحشی نموده بودند، که پس از دستگیری ، لاشه حیوان شکار شده و یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و یک قبضه سلاح پنج تیر شکاری و مقادیری فشنگ و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.
وي ادامه داد:شكارچيان غيرمجاز پس از تکمیل صورتجلسه متهمین برابر مواد 10 ، 14  قانون شکار و صید و به استناد مواد 680 قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مسئول پناهگاه حیات وحش ازنا خاطرنشان كرد: سفید کوه ازنا با وسعتی برابر 25000  هکتار می باشد که این منطقه  یکی از پر ارزشترین مناطق استان به خصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای زندگی قوچ ومیش می باشد. که متأسفانه از عواملی مانند چرای دام ، تعارضات به منابع ملی و وجود مستثنیات و تغییر کاربری اراضی و احداث جاده ، بهره برداری غیر اصولی از معادن و همچنین وجود سلاح های شکاری در بین روستایان بومی و عشایر غیر مجاز تهدید جدی برای حیات وحش این منطقه می باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ازنا ، حیات وحش ، شکارچی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.